قسمت صفر پادکست آسپا

قسمت صفر پادکست آسپا

قسمت صفر پادکست آسپا

شما می‌تونید این قسمت از پادکست رو در اینجا گوش بدید. این لینک شما رو به سایت castbox می‌بره که ما پادکست‌هامون رو اونجا آپلود می‌کنیم. خیلی خوشحال می‌شیم اگه ما رو اونجا دنبال کنید. فقط کافیه روی گزینه subscribe در این صفحه کلیک کنید. اگر هم دسترسی ندارید می‌تونید متن قسمت صفر پادکست آسپا رو در اینجا بخوانید.

متن پادکست

سلام من بهرام ذوقی هستم و این قسمت صفر پادکست آسپا هستش.
توی این پادکست قراره که ما درباره خودرو های برقی و هیبرید و موضوعات مربوط به اون صحبت کنیم.

این پادکست مناسب چه کسانیه؟

این پادکست اول از همه مناسب گیگ های خودرو برقی بعد علاقه مندان به خودرو و تکنولوژی و بعد از اون جوانان بالای 18 سال یعنی بین 18تا32 ،سپس فارق التحصیلان رشته های مهندسی و حقوق و مدیریت و جامعه شناسی ، بازنشستگان تامین اجتماعی و ارتش،معلمان و پرستاران،کسانی که توی خونشون تلویزیون ندارن ،طرفداران سیتکام های فرندز و بیگ بنگ تئوری و ها ای مت یور مادر،و از همه مهم تر افرادی که میتونن تغییری توی سیستم حمل و نقل داشته باشن یعنی مثلا از نمایندگان مجلس گرفته تا رئیس ایران خودرو و سایپا .اگه کسی این پادکست رو گوش داد و توی دسته هایی که گفتم نبود حتما مسیج بزاره تا توی شماره بعدی معرفیشون کنیم

ما کی هستیم ؟

ما تیم خودرو برقی دانششگاه امام خمینی بودیم ،که بعد از چند بار تلاش برای ساخت خودرو برقی و به در بسته خوردن برای بودجه تصمیم گرفتیم که رو بیاریم به کار های فرهنگی .یعنی گفتیم که اول فرهنگ سازی کنیم برای خودرو برقی بعد بیایم بسازیمش ،به قول توییتری ها زیبا نیست؟
اگه به این توضیحات من الان قانع نشدین میتونین برین روی اینستا گرام و اسپا دات کو رو بزنید و 6 تا پست اولمون رو بخونید .اون جا از کارگاه بینهایت سردمون گفتم .از خوشحالیامون گفتم.از ناراحتیا از شکستا از شکستا و موفقیتا گفتم و خلاصه که خیلی مفصل تر همه چی رو توضیح دادم.باشد که راضی بشید.

ما قراره توی این پادکست به چیا بپردازیم؟

از جمعه هفته پیش که قرارشد این پادکست رو ضبط کنیم اول میخواستیم فقط اهنگ شاد بزاریم بعد دیدیم نمیشه چون رادیو جوان این ایده زودتر به ذهنش رسیده بود،پس اومدیم اهنگا رو ریختیم تو اخبارا و تحلیل ها و اضظلاحات علمی و محاصبه ها (مصاحبه ها) و رویا ها و ارزو ها چون اصن ادمی به امید زندست مثلا خود من دفعه اخری که بعد از بار سوم بهم گفتن بودجه نداریم برای ساخت خودرو برقی ،امیدم رو از دست ندادم و رفتم با نماینده مجلس مطرح کردم ،بهم صد افرین گفتن و باز هم یه نه پنهان بهم گفتن ولی گفتن که امید ت رو از دست نداده و تلاشت رو بکن و بعد دوباره من رفتم دانشگاه امیرکبیر اونجا یه سری از ایده هام رو مطرح کردم و اونا هم گفتن نه و دوباره من دارم یه سری ایده اماده میکنم تا برم یه جای دیگه و بشنوم نه،مثل اون پسری که هی میره خواستگاری و میشنوه نه ولی میدونه که چون اون مورد خاص منتظرشه بازم ادامه میده

در جهان چه می‌گذرد؟

افتتاح هایپرلوپ،قضیه اینه که اقای ایلون ماسک توی شرکت خسته کننده یا همون بورینگ کمپانی یه خلاقیت جدید ایجاد کردند برای پیچوندن ترافیک،رفتن زیر زمین یه سری تونل ایجاد کردند با ورودی و خروجی های مشخص، بدین صورت که شما میرین روی این ورودی ها مثل یه اسانسور میرین پایین ،اون چیزی که روش ایستادید با صورت خیلی بالا شروع میکنه به حرکت کردن،میرسید به خروجی ،اسانسور میاد بالا ،یه ایده ساده ولی هزینه بر که ایشون زحمتش رو کشید ،خدا خیرش بده و به امید روزی که ترافیک تهران رو با همین حرکت دور بزنیم.
فولکس واگن یه چیز تست کرده که اگر بگیم پاور بانک برای خودرو های برقی حرف پرتی نزدیم،فولکس واگن ادعا میکنه که این مکعب مستطیل یه چیزی حدود 360کیلو وات ساعت ظرفیت داره،یعنی حدود 15 تا ماشین کم رنج رو ساپرت میکنه،تا سال 2020 میگه میتونه این دستگاه رو بسازه و تا سال 2025 میتونه این سیستم رو بر اساس نیرو های تجدید پذیر مثل انرژی بادی و خورشیدی راه اندازی کنه
شرکت اپل اخیرا یکی از طراحان سابق تسلا یعنی اندرو کیم را به خدمت گرفته، این موضوع باعث میشه تا شایعات مبنی بر توسعه‌ی ماشین‌های الکتریکی این شرکت، بیش از پیش تقویت بشه،البته این ماشین ها به احتمال خیلی قوی خودران خواهد بود یه جورایی میشه گفت که این اپل کار قراره فرزند نامشروع دو تا از غول های دنیا یعنی تسلا و اپل بشه
بعد از این که ایلان ماسک از ceo تسلا کنار گذاشته شد یه خانوم رو جایگزینش کردن که اسمشون رابین دنهولم هست ،برای ایشون ارزوی موفقیت داریم ،کاش ما رو هم توی مراسم تودیع و معارفه دعوت کنند.

ایران چه خبر بود؟

توی هفته ای که گذشت ما توی نمایشگاه دستاورد های پارک های علم و فناوری کشور با مهندس افشار دیدار کردیم،حالا مهندس افشار کی هستن؟ایشون سرپرست تیم خودرو برقی دانشگاه خواجه نصیر هستن. توی مسابقات ملی ساخت خودرو برقی که سال 87 برگزار شد خودرو قاصدک نصیر رو ساختن که با توجه به گفته های خودشون با بی عدالتی توی اون مسابقات سوم شدن.بعد از مسابقات برای دل خودشون دوچرخه برقی چیتا رو ساختن.و و و ویت فور ایت از همه مهم تر با همکاری مرکز پژوهش های سایپا یک ساینا رو تبدیل به یک ساینا برقی کردن البته با توجه به این که کشور ما هیچ کودوم از قسمت های یک خودرو برقی رو تولید نمیکنه توی پرانتز(اومدم بگه بدنه رو تولید میکنه که دیدم حتی اونم تولید نمیکنیم چون شاسی خودرو برقی به نحوی تولید میشه که باتری کف ماشین قرار میگیره در نتیجه اونم نداریم)پرانتز بسته این خودرو در واقع یک اسمبل خیلی خیلی حرفه ای بود یعنی موتورو باتری و گیربکس و کنترلر رو وارد کرده بودند و به خوبی به این بدنه ساینا متصلش کردن . درباره خودرو اگه بخوام بگم این که باتری ها رو جای باک بنزین گذاشته بودند جنسشون از لیتیوم ایون بود و مسافت دویست کیلومتر رو میتونست بره.نوع شارژش رو وقتی پرسیدم گفتن استاندارده ولی نوع ورودیش رو نمیدوسنتن به هرحال با شارژ معمولی هفت تا هشت ساعت و با فست شارژ چهل و پنج دقیقه طول میکشید.خودرو تا سرعت صد و چهل و پنج تا میرفت به گفته خودشون.موتورش از نوعbldc یا براش لس دی سیه. کنترلر خودرو رو از یه کشور اتریشی اورده بودند و توضیحات زیادی دربارش ندادن،البته گفتن که خودرو رو میتونیم توی چند تا شرایط مثل اسپرت و پاور سیوینگ و اینا تنظیم کرد ،یعنی مقدار ترمز احیا کننده و شتاب ش و سرعتش متفاوت عمل میکردن.ازشون درباره قیمت خودرو پرسیدم گفتند که تو سال 97 حدود 100 میلیون تموم میشد.الان معلوم نیست با توجه به تحریم ها چقدر بشه.ازشون درباره این که ایا این خودرو قراره تولید انبوه بشه یا نه پرسیدم و ایشون با ناراحتی و افسوس سری تکون داد و گفت ببین من یه پژوهشگرم و وظیفم رو به عنوان سازنده انجام دادم،حالا این موضوع که چرا نمیشه و یا چرا نمیخوان رو باید از مسئولانش بپرسی. یه جایی از صحبتمون ازشون پرسیدم که ما قبلا توی اخبار خونده بودیم جزیه کیش یا قشم صد تا از خودرو قاصدک نصیررو سفارش داده برای استفاده فقط توی جزیره که اقای افشار گفتن اره حتی اومدن قرار داد هم بستن ولی بعدش کنسل کردن .خلاصه کلی با ایشون صحبت کردیم و گپ زدیم و به قولی گذر زمان رو نفهمیدیم.ملاقات با ایشون ما رو از همیشه مصمم تر کرد که این پادکست رو جدی تر پیگیری کنیم و جلو بریم.
خوب این قسمت صفر پادکست آسپا  بود ،نظر پیشنهاد انتقاد همکاری و هر چیز دیگه رو دوست می‌داریم .هشتگ برقی شید دو نقطه دی

۱۴ دیدگاه برای “قسمت صفر پادکست آسپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *