تست خودرو برقی در سرما | نروژ خودروهای برقی را در برف به صف می‌کند

تست خودرو برقی در سرما

تست خودرو برقی در سرما

هنوز هم یکی از مسایل مهم در انتخاب خودرو برقی رانندگی در آب و هوای سرد است. اگرچه اثرات هوای سرد بر پکیج باتری خودرو برقی امروزه بهتر قابل بررسی و آزمون است.

در یک تحقیق که به تازگی در نروژ انجام شده است نتایج جالبی بدست آمده. در این آزمایش 20 مدل خودرو الکتریک محبوب را به چالش کشیدند و در نتیجه بعضی مدل‌ها رنج حرکتی کمتری را توانستند طی کنند.

نتایج تست خودرو برقی در سرما

خودروهای برقی به طور متوسط بازه حرکتی بیست درصد کمتری در زمستان ارایه می‌دهند، با توجه به تحقیقات فدراسیون خودرو سازی نروژ که این تست را انجام داده است. نتایج این تست در واقع با آزمون‌های واقعی رنج حرکتی و استانداردهای اروپایی و آمریکایی مقایسه شده است و سیکل شهری ایالات متحده آمریکا نتایج نزدیک‌تری به واقعیت داشتند.

تست خودرو برقی در سرما

استاندارد اروپایی عموما در دمای تابستانی انجام می‌شود، در یک مسیر مستقیم. تست‌های محدود این چنینی باعث می‌شود که این خودروها در استفاده واقعی و شهری بازده متفاوتی با رنج حرکتی اعلام شده توسط کمپانی‌های سازنده داشته باشد. در نتیجه انتظارات و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند و باعث سرخوردگی مشتریان می‌شود.

درباره خودرو برقی بیشتر یاد بگیرید. دوره آنلاین خودرو برقی

در تست سرمایی که در نروژ انجام شد خودرو هیوندا کنا Hyundai kona  بهترین عملکرد را داشت و تنها نه درصد با رنج اصلی خود تفاوت داشت. خودرو اپل امپرا opel ampere  نیز تنها با رسیدن به هفتاد درصد ظرفیت خود در انتهای این تست قرار گرفت.

یکی دیگر از نقاط مثبت این تست این بود که این خودروها با نزدیک شدن به مایل‌های آخر حرکت خود اعلام خطرهای متعددی را اعلام کردند. ولی نکته جالب این بود که حتی بعد از رسیدن به صفر باتری چند کیلومتر دیگر نیز حرکت کردند که خبر خوبی بود.

خودروهای برقی در هوای سرد کندتر شارژ می‌شوند. این موضوع به خوبی در این تست مشخص بود. همچنین خودروهایی که شارژر on board قوی تری داشتند با مشکلات کمتری روبه‌رو بودند. خودرو آئودی ای ترون که قوی ترین شارژر را در این تست داشت با رسیدن از ده به هشتاد درصد شارژ در بیست و هفت دقیقه در یک روز سرد زمستانی در نروژ مچ رقیبان را خواباند.

در نروژ درصد خودروهای برقی در حال بیشتر شدن از خودروهای احتراقی معمولی است و نتایج تست خودرو برقی در سرما می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش علاقه خریداران به سمت خودروهای برقی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *