سرمایه گذاری اپل در انرژی تجدیدپذیر با هدف رسیدن به تولید کربن صفر

سرمایه گذاری اپل در انرژی تجدیدپذیر

برنامه کربن صفر اپل:

 

امروز اپل اعلام کرد که تا سال 2030 در کل تجارتش، زنجیره تأمین تولید و چرخه عمر محصولاتش به کربن صفر خواهد رسید. عملکرد جهانی شرکت در حال حاضر دارای کربن صفر نیست و این ابتکار عمل جدید بدان معنی است که تا سال 2030 هر دستگاه اپل فروخته شده با کربن خنثی خواهد بود.

در گزارش پیشرفت زیست محیطی سال 2012 اپل برنامه‌های خود را برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای تا 75٪ تا سال 2030 و رسیدن به راه‌حل‌های حذف کربن را برای 25٪ دیگر آن ارائه می‌کند.

شتاب دهنده تأثیرگذار اپل در این طرح گنجانده شده است که با سرمایه گذاری در مشاغل متعلق به اقلیت ها تمرکز می‌کند که نتایج مثبتی را در زنجیره تأمین آن و در جوامعی که به طور نامتناسب تحت تأثیر خطرات زیست محیطی قرار دارند شامل می‌شود. این بخشی از ابتکارات مربوط به عدالت و برابری 100 میلیون دلاری آن است.

در مسئله انرژی سبز اپل برای عملیات خود با انرژی 100٪ تجدید پذیر باقی خواهد ماند البته با تمرکز بر ایجاد پروژه‌های جدید و انتقال کل زنجیره تأمین خود به سمت انرژی تمیزپاک. به عنوان مثال، اپل و 10 تامین کننده آن در چین در حال سرمایه گذاری نزدیک به 300 میلیون دلاری برای توسعه پروژه هایی در مجموع با توان 1 گیگاوات (GW) انرژی سبز هستند و پروژه های جدید و کامل شده در آریزونا، اورگان و ایلینویز عملیات تجدید پذیر شرکت‌های اپل را به ظرفیت بیش از یک گیگاوات می‌رساند.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


بسته محرک اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا امروز در پاسخ به بیماری همه گیر کرونا پس از یک اجلاس تقریباً پنج روزه، یک بسته مالی محرک هفت ساله یک تریلیون یورویی را توافق کرد. انرژی سبز و تغییرات آب و هوایی در این طرح چه نقشی را بازی می‌کنند؟

30٪ از کل بسته به سمت مبارزه با تغییرات آب و هوا می‌رود. این طرح مقرر می‌کند که کلیه هزینه‌ها باید به اهداف کاهش تولید گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا کمک کند.

صندوق انتقالی عادلانه که ماموریت آن “کاهش تأثیرات اقتصادی و اجتماعی انتقال سبز در مناطقی است که تحت تأثیر قرار می‌گیرند” اکنون 17.5 میلیارد یورو به جای 37.5 میلیارد یورو قبلی دریافت خواهد کرد. رویترز توضیح می‌دهد:

برای دستیابی به این پول، کشورها باید به اهداف اتحادیه اروپا متعهد شوند که تا سال 2050 “خنثی از آب و هوا (آلودگی را با پاکیزگی خنثی کنند)” شوند شرایطی که به طور گسترده در لهستان قرار دارد. پیش بینی می شود این کشور به دلیل استخراج سنگین زغال سنگ بزرگترین بخش صندوق انتقالی عادلانه را دریافت کند و تنها کشوری بود که در اجلاس اتحادیه اروپا در ماه دسامبر از تعهد به اهداف آب و هوایی 2050 خودداری کرد.

سرمایه گذاری اروپا، که به قصد رسیدن به اهداف سبز کمک کرده بود، کاهش چشمگیری از 31 میلیارد یورو به 4 میلیارد یورو داشته است.

برای زباله‌های پلاستیکی غیرقابل بازیافت که برای سال 2021 برنامه ریزی شده باشد، مالیات گسترده ای در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت. علاوه بر این، بر واردات آلاینده‌ها تا سال 2023 مبلغی نیز اعمال می شود و طرحی برای استفاده از درآمدهای بازار کربن برای جمع آوری وجوه اتحادیه اروپا در آینده در نظر گرفته خواهد شد.

این طرح هنوز ضمانت هزینه را مشخص نکرده است اما می گوید هزینه ها باید بر این اصل رعایت شود که “اهداف سبز اتحادیه اروپا هیچ آسیبی نبیند”. این تضمین باید برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز یک برنامه محرک سبز ایجاد شود.



خانوارهای آمریکایی گرگ‌های انرژی هستند

یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه میشیگان می‌گوید آمریکایی‌ها تمایل دارند که در خانه های بزرگ و غیرعادی نسبت به سایر کشورها زندگی کنند و در نتیجه آن‌ها گرگ‌های انرژی هستند. علاوه بر این خانواده های ثروتمند آمریکایی حدود 25٪ بیشتر از همتایان کم درآمدتر نسبت به خود در خانه های کوچکتر انرژی مصرف می‌کنند.

این تحقیق به سوابق ارزیابی مالیاتی 93 میلیون خانه در سال 2015 رسید. این شامل بررسی اندازه خانه، سن، مکان و تاریخ ساخت خانه بود. نتایج جغرافیایی متفاوت بود: خانه های‌ساحل شرقی و غربی کمتر از خانه های میانه غربی انرژی مصرف می‌کنند.

موارد انتزاعی مطالعه:

دفع گاززدایی شبکه برای دستیابی به هدف کاهش 80٪ انتشار گازهای گلخانه ای برای سال 2050 به دلیل رشد سهام مسکن و استفاده مداوم از سوخت های فسیلی (گاز طبیعی ، پروپان و روغن سوخت) در خانه ها کافی نخواهد بود. تحقق این هدف همچنین نیاز به مقاوم سازی انرژی عمیق و انتقال به منابع انرژی کم کربن توزیع شده و همچنین کاهش سرانه فضای کف و پهنه بندی الگوهای تسویه متراکم تر دارد.

رویترز اما گزارش می دهد که طبق گفته سازندگان، اندازه منازل از سال 2015 روند نزولی داشته و دموکرات های کنگره در اوایل این ماه از طرح سیاست آب و هوا پرده برداری کردند که خواستار بروزرسانی کدهای ساختمان برای از بین بردن انتشار گازهای گلخانه ای است. علاوه بر این، تحرک فزاینده ای برای ممنوعیت گاز طبیعی در خانه های جدید وجود دارد. سان فرانسیسکو اخیراً این اقدام را ارائه داده است.

بنیامین گلدشتاین، یکی از محققان نویسنده، می گوید آمریکایی ها باید درباره زندگی خود تجدید نظر کنند:

تغییر ساختاری با اهمیت و ضروری خواهد بود. ما باید خانه‌های متراکم تر و کوچک تری داشته باشیم.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *