یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین
در حالی که به نظر میرسد تویوتا نسبت به دیگر خودروسازان ژاپنی بسیار جلوتر است (در این گزارش آمده است که نیسان قصد ندارد آزمایش واقعی باتریهای حالت جامد را تا سال 2028 آغاز کند) به نظر میرسد تأمین کنندگان خودرو این کشور در حال آماده شدن برای تولید هستند.
در این گزارش آمده است: Mitsui Mining and Smelting (همچنین به Mitsui Kinzoku نیز معروف است) یک مرکز آزمایشی برای ساخت الکترولیت باتری جامد تویوتا ایجاد خواهد کرد. بر اساس این گزارش، این مرکز در یک مرکز تحقیق و توسعه موجود در استان سایتاما ژاپن واقع شده است و از سال آینده میتواند دهها تن الکترولیت جامد تولید کند که برای پاسخگویی به تقاضای نمونههای اولیه کافی است.
جدول زمانی مورد بحث در این گزارش از آنچه مدیر ارشد تویوتا در تابستان امسال پیشنهاد داده سریعتر پیش میرود. کیجی کایتا، معاون اجرایی بخش انتقال قدرت تویوتا در ماه ژوئیه در مصاحبه با Automotive News گفت که تولید محدود باتریهای حالت جامد از سال 2025 آغاز میشود.
این گزارش همچنین نشان میدهد که سلولهای باتری جامد تویوتا میتوانند چگالی انرژی بسیار بهبود یافته داشته باشند. این همان بیانیه سامسونگ در اوایل سال جاری است که نشان می دهد فناوری جامد آن میتواند چگالی انرژی را دو برابر کند.
سلولهای حالت جامد به نوعی ترند در بین سازندگان باتری تبدیل شده است. سازنده آیفون (شرکت اپل)، فاکسکان، در حال کار بر روی یک باتری حالت جامد برای تجهیزات الکتریکی است که تا سال 2024 به بازار عرضه میشود و پشتیبان VW QuantumScape (همراه با Tesla CTO JB Straubel سابق در هیئت مدیره) اخیرا اظهار داشت که فناوری باتری آن ممکن است نزدیک مرحله کاربرد در خودروهای برقی باشد.
با این حال خود تسلا فناوری حالت جامد را دورتر میداند. این شرکت برای دستیابی به تراکم انرژی بیشتر، طول عمر بیشتر و هزینههای تولید کمتر به دنبال فناوریهای دیگر است.
این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را میتوانید در اینجا بخوانید