نگاهی دقیق به هیوندا آیونیک برقی

هیوندا آیونیک برقی

بررسی خودرو هیوندا آیونیک برقی

هیوندا آیونیک خودرو جدید شرکت هیوندا می‌باشد که  ظرفیت مسافت طی شده بیشتری در رانندگی نسبت به مدل قبلی دارد .شتاب بهتر، رانندگی راحت‌تر و مرکزجرم پایین‌تر منجر به یک رانندگی روان و دلنشین شده است.

اطلاعات کلیدی


مدل و اندازه موتور:  Hyundai IONIQ Electric Premium SE


نوع سوخت: برق


حداکثر قدرت الکتریکی: 194  miles

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy

خلاصه از خصوصیات خودرو

-در مدل جدید، رنج حرکتی خودرو نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرده‌ است و به 194 مایل رسیده است.

-مرکزجرم پایین‌تر و در نتیجه کنترل راحت‌ترخودرو

-پیشنهاد شده به عنوان خودرو برقی با ظرفیت رانندگی بیشتر.

هنگامی که در سال 2016 اقدام به ساخت هیوندایی آیونیک کردند، این خودرو از همان ابتدا طوری طراحی شده بود که اولین خودروی دارای 3 سیستم انتقال قدرت الکتریکی،  هیبریدی یا پلاگین هیبریدی باشد.

 نوع الکتریکی در حال حاضر دارای ظرفیت مسافت طی شده بیشتری می‌باشد. ماشین‌های الکتریکی دیگری وجود دارند که رنج مسافت طی شده آن‌ها حتی بیشتر از هیوندا آیونیک باشد. با این وجود آیا شما هنوز هم باید هیوندا را انتخاب کنید؟

طراحی و مهندسی

مهم ترین و محسوس ترین تغییر در هیوندا آیونیک برقی جدید، باطری لیتیوم-یون پلیمری می‌باشد که از 28 کیلووات بر ساعت به 38.3 کیلووات بر ساعت ارتقا داده شده است و 36% ظرفیت انرژی را افزایش داده است.

تغییرات جزیی بسیاری در بخش بیرونی ماشین اعمال شده است. قابل توجه‌ترین آن‌ها جلو پنجره می‌باشد .

در آخرین مدل هیوندا آیونیک برقی، بنظر می‌رسد طراحان نمی‌دانستند با جلوپنجره چه کار کنند؟ در حال حاضر برای مدل جدید جلوپنجره تغییر کرده است اما باز هم چیزی به لحاظ کیفیت و متریال تغییر نکرده است و فقط شکل ظاهری آن متفاوت با قبل است. همه این نکات به همراه چرخ‌های کوچک 16 اینچی، موجب می‌شد تا بقیه مدل‌های آیونیک بهتر به نظر‌ برسند. خودرویی که ما تست کردیم خاکستری رنگ بود و کمکی به جذاب‌تر شدن ماجرا نکرد ولی شاید در رنگ‌های دیگر بهتر به نظر برسد.


درباره خودرو برقی اطلاعات بیشتر کسب کنید| رفتن به صفحه دوره آنلاین


قسمت داخلی و اتاق خودروهای هیوندا معمولا معقول و بی نقص است. همین موضوع برای آیونیک نیز صادق است. فضای داخلی آخرین مدل ارتقا پیدا کرده است به ویژه دریچه گرمایش و سیستم کنترل درجه حرارت که زیر یک صفحه لمسی که نسبت به مدل قبلی پهن‌تر طراحی شده است، واقع شده‌اند.

استایل بدنه آیونیک بیشتر برای بازدهی می‌باشد تا اشغال کردن فضا و جادار بودن خودرو.

تجربه رانندگی با هیوندا آیونیک برقی

بیشتر خریداران می‌خواهند خودرو اسپورت بخرند. آیونیک مزیت‌هایی دارد که خریداران را راضی می‌کند از جمله وزن کم که عمده آن از سیستم انتقال قدرت (مثلا باطری) می‌باشد که زیر اتومبیل قرار می‌گیرد و برای استفاده در جاده‌ها بهتر است.

نتیجه تمام این موارد اتومبیلی است که دارای شتاب مناسب و سیستم انتقال قدرت برقی است.

این به این معناست که آیونیک خودرو مناسبی است و رانندگی با آن‌ها راحت است. همچنین لاستیک‌های برجسته(لاستیک‌هایی که سیستم تعلیعق خودرو را در بالاترین حالت ممکن نگه می‌دارند) و کم مصرف به خوب بودن عملکرد این خودرو کمک می‌کنند. همچنین این خودرو مانند اکثر خودروهای برقی بی‌صدا، روان و بدون تولید آلودگی می‌باشد.

به علت اینکه آیونیک باطری کوچکتری نسبت به بقیه خودروهای برقی دارد، سبک‌تر می‌باشد که همین موضوع نیز در خوب بودن تجربه رانندگی با این خودرو مورد توجه است.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب درباره خودرو برقی اینجا کلیک


اگر چه  عملکرد آیونیک در رانندگی معمولی خوب است، شما می‌توانید با انتخاب حالت اسپورت عملکرد بهتری را از این خودرو انتظار داشته باشید. در این حالت، هنگام شتاب گرفتن، زیبایی‌های خود را نشان می‌دهد.

همچنین این خودرو دارای حالت اکو می‌باشد و اگر شما بازهم می‌خواهید باطری بهتر با ماندگاری بیشتری داشته باشید حالت اکو پلاس نیز بسیار مناسب است. دکمه‌هایی روی فرمان وجود دارد که دنده عوض نمی‌کنند بلکه میزان ترمز احیاکننده را تنظیم می‌کنند.

یکی از نکات منفی این خودرو قرار گرفتن تمام گشتاورها در چرخ‌های جلو می‌باشد(چرخ‌ها نسبتا سازگار با محیط زیست هستند). این موضوع احتمال کند شدن و ساییده شدن را بالا می‌برد که با وجود سیستم ترمز قوی این موضوع تحت کنترل است. با هربار ترمز گرفتن، متوجه می‌شوید که شما را نا امید نمی‌کند.

ترمز دستی در این خودرو وجود ندارد و دکمه‌های روی فرمان برای پارک کردن، معکوس کردن دنده و رانندگی کردن طراحی شدند. سایر بخش های داخلی از جمله دکمه‌های موجود روی داشبورد نیز ارتقا پیدا کرده‌اند.

همچنین می‌توانید ستون فرمان را برای کنترل و دسترسی بهتر و آسان تر تنظیم کنید که در نیسان لیف نمی‌توانید انجام دهید.

باله عقب خودرو که موازی با شیشه عقب قرار دارد می‌تواند دید راننده را نسبت به چراغ جلو ماشین های پشتی در تصویر آینه جلو در شب مختل کند. اما یک تصویر بزرگ‌ و واضح از دوربینی که عقب خودرو نصب شده است، روی صفحه نمایش لمسی نشان داده می‌شود و موجب بازبینی تصویر مختل شده توسط باله عقب می‌شود.


بررسی بهترین و پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان


نقشه مکان یاب این خودرو واضح و دقیق است و طراحی داخلی خودرو دارای خصوصیات سودمند دیگری به ویژه در زمستان می‌باشد که شامل  گرم کن صندلی، گرمکن فرمان و گرم کن مخصوص راننده که باطری را از صدمه محفوظ نگه می‌دارد، می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ماشین را در زمستان از قبل گرم کنید (یا بلعکس در تابستان خنک کنید) و همچنین شارژ شدن را کنترل کنید که این ویژگی جدید را مدیون Hyundai blue link در آخرین مدل هستیم.

بازه رانندگی و زمان شارژ شدن آیونیک

سطح الکتریکی رسمی WLTP)) جدیدترین مدل این خودرو 194 مایل است. این خودرو در عمل و واقعیت در فصل پاییز می‌تواند تا 177 مایل حرکت کند و دوام بیاورد. جدیدترین مدل این خودرو دارای شارژر 7.2 کیلوواتی می‌باشد که دارای ظرفیت بیشتر و بهتری نسبت به شارژر 6.6 کیلو واتی مدل قبلی داراست. زمان شارژ شدن جدیدترین مدل با شارژر 7.2 کیلو واتی از 0 تا 80 درصد، 6 ساعت می‌باشد که 7 کیلووات از توان خانگی را مصرف می‌کند. لازم به ذکر است زمان یکبار شارژ پر سرعت با استفاده از توان 50 کیلو واتی خانگی از 0 تا 80 درصد، به حدود 1ساعت کاهش می‌یابد.

قیمت و رده بندی مدل

قیمت هیوندا آیونیک برقی 34950 یورو و بعد از یارانه خودروهای هیبریدی پلاگین توسط دولت انگلستان 31450 یورو می‌باشد.

همچنین این مدل با اعطای حق بیمه 32.950 یورو و بعد از یارانه 29.450 یورو می‌باشد. هیوندا آیونیک دارای گارانتی 8 ساله یا 125 هزار مایلی باطری ولتاژ بالا می‌باشد.

نتیجه

ما هیوندا آیونیک برقی اصلی، که در انگلستان معرفی شده است و در ولز شمالی روی بهترین جاده‌ها تست شد را می‌پسندیم. پیچ‌ها را با کمترین گردش پشت سر می‌گذارد و همچنین تجربه سواری خوبی دارد و شتاب به شدت مناسب و پاسخگویی داراست.

هیوندا آیونیک برقی اکنون در حال نفس تازه کردن در میانه طول عمر خود می‌باشد. همراه با قابل توجه ترین تغییر (مدت رانندگی یا ظرفیت مسافت طی شده بیشتر)، که در حال حاضر به صورت رسمی 194 مایل است. این پیشرفت بسیار خوبی است اما بقیه ماشین‌های برقی دیگر نیز همواره در حال پیشرفت هستند و حتی kona electric  محصول دیگر هیوندا می‌تواند در عملکرد تا حدود 300 مایل دوام بیاورد.

بسیاری از متخصصان خودرو قبل از اینکه از سوخت دیزلی یا بنزینی دست بکشند اظهار می‌کنند که به ماشین برقی با ظرفیت حدود 300 مایل نیاز دارند. برای این چنین افرادیKona  حتی بیشتر از انتظاراتشان را فراهم می‌کند.

برای افرادی که تفاوت مسافت طی شده یا ظرفیت خودروهای برقی مورد نظرشان نیست، هیوندا آیونیک بسیار مناسب می‌باشد و رانندگی با این خودرو تغییرات چشم گیر مثبتی در رفتارهای رانندگی شما ایجاد می‌کند.

آخرین مدل هیوندا آیونیک از سایت greencar امتیاز 9 را از 10 کسب کرده است.

آمار و ارقام


میزان تولید دی اکسید کربن بر کیلومتر: 0


میزان حداکثر ظرفیت مسافت طی شده:177 مایل


 میزان مالیات خودرو:در سال اول 0 یورو


وزن:1527 کیلوگرم


مالیات پرداخت شده به شرکت : 0


قیمت:31450 یورو بعد از یارانه 3500 یورویی دولت انگلستان به خودروهای پلاگین


شرکت بیمه پوشش دهنده: BTC


 قدرت: 136PS


گشتاور:395Nm


حداکثر سرعت: 102mph


صفر تا صد: 9.9 ثانیه


گردآورنده:پاول کلارک (سردبیر سایت Greencarguide)


متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط بهار صالحی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *