برقی zoe بررسی رنو

بررسی رنو zoe برقی

بررسی رنو zoe برقی

رنو ZOE خودرویی تمام برقی است، که برای رانندگی در شهر ایده آل است. بازه مسافتی این خودرو 149مایل(240 کیلومتر) اعلام شده است. باید دید در واقعیت این خودرو چه مسافتی را طی خواهد کرد.

image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
  • مشخصات اولیه:

مدل: رنو ZOE I Dynamique Nav

سوخت: برقی

  • چکیده:

رنو Zoe خودرویی تمام برقی و کوچک است که برای استفاده در شهر بسیار مناسب می باشد. ظاهر آن هم از داخل و هم از خارج زیباست. بازه مسافتی قابل طی با یک شارژ 240 کیلومتر اعلام شده است اما در واقعیت باید این عدد کمتر باشد.

  • پیش زمینه:

امروزه یکی از مشکلات اصلی خودرو ها تولید آلاینده هاست که باعث آلودگی هوا می باشد؛ مخصوصا خودروهای دیزلی که میزان تولید آلاینده های آن ها بسیار بالا می باشد. رنو Zoe خودرویی کوچک است که هیچ آلاینده ای تولید نمی کند. بنابراین، آیا رنو Zoe خودرویی عالی برای استفاده در شهر می باشد؟

  • طراحی و مهندسی:

رنو Zoe خودرویی مدرن، خوش استایل و کوچک است با این حال ظرفیت آن 5 سرنشین می باشد و صندوق دار است. بیشتر قسمت های خودرو از طریق صفحه نمایش آن قابل تنظیم است و داشبورد آن فضای مناسبی دارد. رنو در ساخت این مدل از تایر های میشلن استفاده کرده است که این تایر ها 30% اتلاف انرژی را کاهش می دهند.

 رنو zoe برقی دارای باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 22Kwh,400v می باشد که 290 کیلوگرم وزن دارد. توان موتور آن 65KW (88 اسب بخار) می باشد. این خودرو با برق تک فاز 3 کیلوواتی با جریان 16 آمپر پس  از حدود 9 ساعت شارژ می شود. با برق 3 فاز 22 کیوواتی و جریان 32 آمپر پس از یک ساعت 80% شارژ می شود. شرکت رنو بیش از 3000 ایستگاه شارژ در سراسر بریتانیا احداث کرده که استفاده از آنها برای خریداران رنو Zoe  رایگان می باشد.

رنو Zoe دارای پمپ گرما می باشد که که برای اولین بار در تولید یک خودرو استفاده شده است. خنک کردن داخل خودرو همانند همه ی خودروهای برقی دیگر است. اما برای گرم کردن آن از یک چرخه استفاده میشود. عملکرد آن به این شکل است که هوای بیرون خودرو را جذب و سپس فشرده و گرم می کند و به سمت داخل خودرو هدایت می کند. اما این روش به اندازه سیستم گرمایش خودروهای بنزینی موثر نیست.

  • تجربه رانندگی با رنو zoe برقی :

مانند اکثر خودروهای برقی رنو Zoe نیز سواری فوق العاده ای دارد. گشتاور آن همواره ثابت است. شتاب آن خطی و خودرویی کاملا بی صداست. رانندگی با آن بدون دنده و کلاچ  بسیار هیجان انگیز و آسان است. باتری آن در مرکز و کف آن قرار دارد که باعث می شود مرکز ثقل آن به مرکز خودرو نزدیک تر باشد و کنترل خودرو آسان تر شود. ارتفاع خودرو قابل تنظیم می باشد اما صندلی راننده را نمی توان خیلی به سمت پایین تنظیم کرد یعنی ارتفاع پوزیشن صندلی راننده کمی زیاد است.

درباره ظرفیت باتری اطلاعات بیشتری می‌خوای؟ به صفحه دوره آنلاین ما یه سری بزن

در طول یک هفته ای که با این خودرو رانندگی کردیم متوجه شدیم با توجه به عدم تولید آلاینده و راحت بودن رانندگی با آن، برای استفاده در شهر ایده آل  است. اما باید دید آیا این خودرو برای رانندگی در جاده و مسافت های بیشتر مناسب می باشد؟ برای این منظور مسیری رفت و برگشت به اندازه 200 کیلومتر برای آزمایش این خورو در نظر گرفته شد. در حالی که بازه مسافتی آن حدود 240 کیلومتر اعلام شده است. این سفر را در حالی آغاز کردیم که به اندازه 118 کیلومتر از شارژ خودرو باقی مانده بود. بنابراین؛ برای به پایان بردن این سفر نیاز داشتیم خودرو را در طول سفرشارژ کنیم. در مسیر مشخص شده دو ایستگاه شارژ در دسترس خواهد بود.

پس از توقف دراولین ایستگاه شارژ متوجه شدیم که خودرو شارژ نمی شود و جایگاه های آن کار نمی کند. خوشبختانه ایستگاه شارژ دوم مشکلی برای شارژ کردن نداشت. خودرو را به اندازه ای شارژ کردیم که از نظر تئوری به مقصد برسیم. پس مدتی رانندگی و توجه به مسافت باقی مانده و شارژ باقی مانده متوجه شدیم به میزان بسیار کمی شارژ خودرو کمتر از مسافت باقی مانده است. یعنی میزان مسافت قابل طی که توسط رنو اعلام شده است از مقدار واقعی آن اندکی بیشتر است. نکته قابل توجه دیگر در این سفر این است که شما نمی توانید 100% به ایستگاه های شارژ عمومی اعتماد کنید!

  •  رنو zoe برقی از نظر اقتصادی و محیط زیستی:

بازه ی مسافتی این خودرو توسط رنو 149 مایل(240کیلومتر) اعلام شده است. در حالی که در واقعیت این مقدار کمتر است. البته باید خاطر نشان کرد که رنو اعلام کرده بازه مسافتی در شهر در فصل زمستان 71مایل(115کیلومتر)، در فصول گرم سال 106 مایل(170کیلومتر) می باشد. اما تجربه رانندگی با این خودرو 73مایل(117کیلومتر) را به ثبت رسانده است.

همچنین رنو Zoe هیچ الاینده ای تولید نمی کند.

  • قیمت و ارزش گذاری:

رنو ZOE I Dynamique Nav ، 20045 یورو قیمت دارد و در سه مدل تولید می شود: Expression,Dynamique Zen, Dynamyque Intens.

همچنین شما می توانید باتری این خودرو را به جداگانه و برای چند ماه تهیه کنید. به این صورت که باتری را برای 12 ماه (9000 مایل)، 24 ماه(10500 مایل)، 36ماه(12000مایل) تهیه کنید.

همه ی مدل های رنو Zoe تحت گارانتی رنو 4+ برای 4 سال یا 100000 مایل (2سال اول بدون گارانتی)می باشند. اگر باتری شما کمتر از 75% شارژ شود رنو آن را تعمیر یا تعویض خواهد کرد. اگر باتری را جداگانه تهیه کنید، و کمتر از 70 درصد شارژ شود رنو برای 5 سال یا 100000 مایل(دو سال اول بدون محدودیت) آن را تعمیر یا تعویض می کند.

  • نتیجه گیری:

خودروهای برقی اینده صنعت خودروسازی هستند. بهترین راه کاهش تولید آلاینده ها و کاهش الودگی هوا استفاده از خودروهای برقی است. بنابراین رنو Zoe آینده درخشانی دارد. همچنین این خودرو زیبا،کاربردی،دارای گشتاور ثابت است و سواری بسیار عالی دارد.

دو مشکل اساسی در مورد رنو Zoe مطرح است که هیچ کدام مستقیما به خود خودرو مربوط نمی شود. اولین مشکل تفاوت زیاد بازه مسافتی اعلام شده برای این خودرو(149 مایل) با بازه مسافتی واقعی آن(73 مایل) است. دومین مشکل آن این است که برخی ایستگاه های شارژی که رنو احداث کرده کار نمی کنند.

خودروی برقی راه حل مناسبی برای رانندگی در شهر می باشد. رنو Zoe نیز برای استفاده در شهر فوق العاده است. شاید بهتر باشد این خودرو به عنوان خودروی دوم یک شخص استفاده شود. یعنی یک خودروی بنزینی برای استفاده بین شهری و رانندگی برای مسافت زیاد مناسب تر باشد. اصلی ترین دلیل آن نیز بازه مسافتی پایین آن است.

رنو Zoe در سایت Green Car Guide Rating نمره 9 از 10 را دریافت کرده است.

  • مشخصات:

  • بازه مسافتی: 149 مایل(240کیلومتر)
  • بازه مسافتی شهری: 71 مایل(115کیلومتر) در زمستان و 106مایل(106 کیلومتر) در فصول گرم
  • بازه مسافتی واقعی: 73مایل(118کیلوکتر)
  • وزن : 1468 مایل
  • قیمت: 20045 یورو
  • توان : 88 اسب بخار
  • بیشترین سرعت: 135 کیلومتر بر ساعت
  • صفر تا 100: 13.5 ثانیه
  • یورو6: دارد

متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط علی دولت آبادی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *