نیسان آریا در راه بازار | رقیب تسلا مدل Y از راه رسید

نیسان آریا

نیسان پس از سال‌ها ساخت انبوه نیسان لیف می‌خواهد به ماجراجویی جدیدی در بازار خودرو برقی دست بزند.

این نیسان آریا ست و نیسان قراره باهاش بازار خودرو برقی رو بدست بگیره. یه اس یو وی تمام الکتریک با 300 مایل رنج حرکتیه که قراره نگاه‌ها رو از تسلا مدل وای برگردونه. با طراحی‌ش شروع کنیم که خیلی متقاعد کننده‌تر از نیسان لیف ساده ست که قبلا عرضه شده بود. لیف اولین خودرو برقی نیسان بود که ساخته شده بود. حقیقتا یکی از اولین خودرو برقی‌هایی که انبوه تولید شد و ماشینی بود که از معرفیش در سال 2010 به خوبی پیشرفت کرده است. ولی هنوز استیل عجیب و هاچبکش رو داره.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


 آریا یک چیز متفاوته، از ابتدا بزرگتر تولید شده و سایزی مثل نیسان روگ داره با این وجود هنوز فضای داخلی بزرگ‌تری داره،بسیار بزرگ‌تر و جادارتر. به لطف طراحی که نیسان بهش پلتفورم فرش جادویی می‌گه این به خاطر تکنولوژی پکیج باتری اسکیت بوردیه که اون پایین در کف ماشین جانمایی شده. این موضوع به طراحان نیسان یه پلتفورم بزرگ داده تا فضای داخلی‌ای رو طراحی کنند که شبیه هیچ کدوم از محصولات قبلی نیسان نباشه.

دکمه‌های تهویه در پنل چوبی پنهان شدند در حالی که صفحه اطلاعات و تفریحات تغییر می‌کنه و به سرعت سنج وصل میشه. نیسان گفته که مسافرا می‌تونند مسیرشون رو از روی صفحه اصلی انتخاب کنند و روی صفحه سرعت جلوی راننده نشونش بدن تا تا شروع به مسیریابی کنه.



در طراحی بیرونی آریا بی شک شمایل یک اس یو وی رو داره ولی این طراحی با جزئیات باعث شده که این خودرو ارزون ببره. زاویه‌ها و انحرافات و شیشه جلو که جریان هوا رو به سمتی که باید بره منحرف می‌کنه که باعث کاهش درگ و صدای باد می‌شه. ولی چیزی که به همون اندازه مهمه ماشین بدجور خوب به نظر می‌رسه. نیسان همچنین اعلام کرده پایین بودن پک باتری هندلینگ فوق العاده و توزیع وزن پنجاه پنجاه را به ارمغان آورده است.

سیستم چهار در چهار هم در دسترس است و و ماکزیموم رنج سی صد مایل(چهارصد و هشتاد کیلومتر) از یه پکیج باتری 87 کیلو وات ساعتی بی نظیره. البته نسخه با باتری 63 کیلووات ساعتی هم در دسترس خواهد بود و این چیزیه که اگه برای نسخه پایه آریا اقدام کنید بدست میارید. که نیسان می‌گه از چهل هزار دلار قیمتش شروع می‌شه، وقتی در اواخر سال 2021 وارد بازار آمریکا می‌شود و این قیمت ده هزار دلار پایین‌تر از تسلا مدل وای هستش.

رقابت شروع شد ایلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *