بی وای دی هان | خودرو برقی جدید BYD

بی وای دی هان

سدان لوکس برقی بی وای دی هان از چین می‌رسد: مدلی با ابعاد تسلا مدل S، با قیمت 40 هزار دلار:

کمپانی BYD هفته گذشته خبر داد که این سدان برقی پرچمدار جدید با نام BYD Han EV این ماه در چین به بازار خواهد رسید. ساخت بی وای دی هان ده سال به طول انجامیده است و می‌تواند الگویی باشد که به BYD اجازه می‌دهد تا با حجم قابل توجهی به بازار اروپا و ایالات متحده آمریکا بیاید.

این اولین خودروی BYD با بسته جدید باتری فسفات لیتیوم آهن به نام Blade است که این شرکت امیدوار است آن را به سایر خودروسازان جهانی هم بفروشد. سال گذشته BYD به منظور توسعه خودرو برقی در چین، با تویوتا همکاری کرد، بنابراین این کار می‌تواند یک شروع باشد.

بی وای دی هان

Han دارای پیشرانه‌ی چرخ جلو یا پیشرانه‌ی چهار چرخ است و در شکل AWD با شتاب حداقل 3.9 ثانیه تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد. همچنین دارای فاصله توقف 107.6 فوت از 100 کیلومتر در ساعت به صفر است و دارای یک سیستم Bosch برای ترمز گیری دقیق است که با سدان های تسلا و BMW رقابت می‌کند.

طبق گفته این کمپانی، هان با داشتن باتری‌های 77 کیلووات ساعت یا 65 کیلووات ساعت، می تواند 376 یا 314 مایل را با  استاندارد NEDC حرکت کند.

اگرچه تبدیل ساده ای وجود ندارد زیرا نوع هر استانداردی با هم تفاوت دارد، اما به احتمال زیاد هان با برد طولانی تر از استادارد EPA می‌تواند به بیش از 250 مایل برسد. به عنوان مثال، پورشه تایکان 4S با توجه به استاندارد NEDC دارای برد 288 مایل است اما در چرخه EPA فقط 203 مایل را طی می‌کند.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


شرکت می‌گوید که بسته باتری Blade ایمنی را در اولویت قرار داده و برد را فدای ایمنی نکرده است. در ماه مارس ادعا کرده که این بسته‌ها دارای nail-penetration هستند که نمی‌گذارد بسته‌ها بیش از حد گرم شود یا شعله ور شود. همچنین BYD می‌گوید که این بسته‌ها را تا 527 درجه فارنهایت و تا بیش از 260 درصد ظرفیت بدون آتش سوزی شارژ کرده است.

بی وای دی هان یک سدان بزرگ است، بزرگتر از تسلا مدلS و مدل3 است. طول آن 196 اینچ، 75.2 اینچ عرض، 59.9 اینچ ارتفاع دارد و روی چرخ 115 اینچی سوار می‌شود. وزن آن هم از 4400 پوند شروع می‌شود و این باعث می‌شود کمی سبکتر از مدلS باشد.

بی وای دی هان

از دیگر نکات قابل توجه فناوری می‌توان به یک ماژول کنترل موتور MOSFET در سطح اول دنیا، یک فناوری پیشرفته لیزر برای مقاومت در برابر سقف و ضریب درگ فقط 0.22 اشاره کرد. هان همچنین شامل 11 کیسه هوا استاندارد، شش دوربین و چندین فیلتر تصفیه هوا است. در چین ، هان اتصال بومی Huawei 5G و یک سیستم کمک رانندگی DiPilot را به همراه دارد.

شرکت BYD نسبت به سایر شرکت‌های جهان تعداد بیشتری در سال‌های متوالی خودرو برقی تولید کرده است البته تا اواخر سال 2019، در این زمان تسلا از این تعداد فراتر رفت.



در چین، Han EV از قیمت 32800 دلار شروع می شود، و تا نسخه عملکرد تمام چرخ در حدود 40،000 دلار متغیر است. یک نسخه ترکیبی پلاگین نیز با قیمت 31،400 دلار ارائه می‌شود.

تلاش قبلی BYD در مورد خودروی برقی به اتومبیل E6 برمی‌گردد. دارای شتاب قابل توجه، subpar ride و هندلینگ خوب و قطعات درون اتاق و تزئینی که حس econocars ژاپنی دهه 1980 و 90 را ارائه می‌دهد. اما E6 بر یک اصل ساخته شده است: شارژ ایمن و دامنه قابل پیش بینی.

بی وای دی هان

BYD خودروی E6 را به چندین بازار آمریکای شمالی آورده است بدین معنی که این مدل سال‌ها (حتی 2020) در محدوده رسمی استاندارد EPA با برد 187 مایل بوده است، اما مدل موجود در ایالات متحده برای مصرف کنندگان غیر از این استاندارد نبوده است.

هان دنیایی به دور از تلاش‌های قبلی به نظر می‌رسد. اتاق آن شامل پانل‌های چوبی واقعی، اثاثه یا لوازم داخلی با چرم ناپا و تزئینات آلومینیومی است. ادعا می‌شود “بهترین زیبایی شناسی طراحی شرقی و غربی” را ارائه می‌دهد و دارای چراغ های مخصوص Dragon-Claw است.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *