NIO از کوپه برقی EC6 رونمایی کرد

NIO کوپه برقی EC6 را رونمایی کرد: قیمت گذاری از 52441 دلار پیش پرداخت در ایالات متحده شروع می‌شود:

امروز، در نمایشگاه خودرو چنگدو، NIO سومین مدل تولید انبوه خود را با نام کوپه برقی NIO EC6 به بازار عرضه کرد. سه نوع مختلف با قیمت گذاری از 52441 دلار تا 74،957 دلار قبل از یارانه های دولت وجود دارد.

EC6 نسخه کوپه یا “sportback” از ES6 ، SUV محبوب با سایز متوسط از شرکت NIO است و دارای ابعاد بیرونی و طراحی داخلی مشابه است.

EC6 دارای سخت افزار NIO Pilot است، تراشه Mobileye EyeQ4 با 23 سنسور. هدایتگر NIO بیش از 20 عملکرد را پوشش می‌دهد که سناریوهای راهنمایی و رانندگی معمولی را که وسایل نقلیه معمولاً در چین با آن‌ها روبرو می‌شوند، پوشش می‌دهد. هدایتگر NIO را می‌توان با گذشت زمان از طریق سیستم عامل FOTA ارتقا داد.

EC6 دارای یک کابین کامل دیجیتال با یک کیلومتر شمار 9.8 اینچی، صفحه نمایش چند لمسی 11.3 اینچی با کیفیت بالا  و البته NOMI Mate 2.0، دستیار دیجیتالی منحصر به فرد NIO، مجهز به نمایشگر تمام عیار AMOLED است. NOMI یک دستیار شخصی تعاملی در قالب نمایشگر دایره‌ای با صدای فعال در بالای داشبورد است که برای تقلید از چهره انسان طراحی شده است. NIO NOMI را اولین هوش مصنوعی در جهان می‌نامند.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


مانند تمام وسایل نقلیه NIO، تعویض باتری رایگان نامحدود هم در این ماشین گنجانده شده است. EC6 در گزینه‌های باتری 70 کیلووات ساعت و 100 کیلووات ساعت با تخمین برد NEDC به ترتیب 440 کیلومتر (273 مایل) و 615 کیلومتر (381) ارائه می‌شود. البته، استاندارد NEDC به اندازه سیستم های رتبه بندی WLTP یا EPA واقع بینانه نیست، بنابراین دامنه واقعی رانندگی آن احتمالاً حدود 25 تا 33 درصد کمتر خواهد بود.

EC6 در سه نسخه Sport Edition ، Performance Edition و Signature Edition موجود است. Sport Edition به موتورهای آهنربای دائمی مجهز به جلو و عقب 160 کیلووات مجهز شده است و می تواند از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 5.4 ثانیه پر کند. هر دو نسخه Performance و Signature دارای موتور عقب 240 کیلو وات است (در کل 544 اسب بخار و گشتاور 535 اسب بخار) و می‌تواننددر 4.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

این مشخصات ممکن است خیلی سریع نباشد اما برای بازار چین بیش از حد سریع است. در چین بیشتر تأکید بر راحتی و تجملات است تا عملکرد فوق العاده، زیرا مکان‌های زیادی وجود ندارد که صاحبان آن‌ها بتوانند از چنین کارایی بالایی استفاده کنند.



در این رابطه، EC6 برنده است زیرا کابین آن بسیار راحت و لوکس است. من این موضوع را خودم تجربه کرده‌ام، زیرا سال گذشته در پکن با NIO ES6 رانندگی کردم. راحتی داخلی و مناسب بودن آن را با برندهای معتبر اتومبیل سازی شبیه پیدا کردم.

من شخصاً ظاهر EC6 را دوست دارم و فکر می کنم در چین با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. همراه با سیستم تعویض باتری NIO و شبکه رو به رشد شارژرها (همه شارژرهای سریع DC در چین به عنوان شارژرهای سریع نامیده می‌شوند)، مشتریان NIO نسبت به دارندگان سایر برندهای EV برتری دارند.

من فرصت داشتم در NIO-Day 2019 با برخی از مشتریان NIO مصاحبه کنم و هرکدام از آنها شبکه تعویض باتری را به عنوان یکی از دلایل اصلی خریداری وسیله نقلیه دانستند. شارژ یک EV در چین می تواند یک چالش باشد زیرا اکثر شهروندان در خانه های یک خانواده ای زندگی نمی کنند که در آن کنترل برق خود را داشته باشند. بنابراین زیرساخت شارژ عمومی نه تنها برای سفرهای جاده ای بلکه برای رانندگی روزمره بسیار مهم است. مانند سایر NIO ها، سرویس مبادله باتری قطعاً آن را به یک پیشنهاد جذاب‌تر تبدیل میکند. شما می‌توانید NIO خود را تا زمانی که آن را داشته باشید هدایت کنید بدون اینکه هیچ وقت سکه ای برای برق آن پرداخت کنید.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *