ون برقی آمازون | ریویان در خدمت غول تجارت الکترونیک

ون برقی آمازون

آمازون خبر از استفاده از ون برقی ریویان در سال 2021 داد

غول تجارت الکترونیکی و لجستیک سال گذشته اعلام کرد که 100 هزار ون برقی  مدل ون‌های برقی امیددهنده ریویان را سفارش داده است. آمازون که یک سرمایه‌گذار ریویان نیز هست، قصد دارد 10 هزار دستگاه از این ون را تا سال 2022 و همه 100 هزار دستگاه آن در جاده تا سال 2030 به خدمت بگیرد.

بر اساس عکس‌های اولیه به نظر می‌رسد که طراحی ون از زمان معرفی برای اولین بار تا امروز تا حدودی تغییر کرده است. این طراحی مخصوص آمازون است و ون‌ها به جای آرم ریویان، نشان آن شرکت را حمل می‌کنند.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


با این وجود به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو با وانت R1T Rivian و R1S SUV تا حدودی نسبت داشته باشند. راه اندازی هر دو وسیله نقلیه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده است، R1T برنامه ریزی شده است تا تحویل آن در ژوئن 2021 و سپس R1S در اوت 2021 شروع شود. این تقریباً شش ماه تأخیر از زمان تولید اولیه است.

Rivian در پیش‌تولید R1T ویدیوهایی از کارخانه محل تولید این وانت برقی منتشر کرد و ما با شمای کلی این مجموعه آشنا شدیم ولی در تولید ون‌های برقی آمازون هیچ ویدیویی منتشر نشده ولی تا جایی که ما می‌دانیم این ون در کارخانه سابق میتسوبیشی در نرمال، ایلینوی ساخته می‌شود.



نه ریویان و نه آمازون نگفته‌اند که آیا ون‌ها ارتباط تنگاتنگ ابعادی با وانت و SUV خواهند داشت و منطقی است که توانایی آن‌ها نیازی به آن داشته باشد یا نه، به‌هرحال ما در مورد جزئیات مکانیکی آن‌ها منتظر هستیم.

این احتمال وجود دارد که ون از نسخه‌ای از پلت فرم “اسکیت بورد” از R1T و R1S استفاده کند، احتمالاً با فاصله محوری بیشتر. Rivian گفته است که بزرگ‌ترین بسته باتری سازگار با اسکیت بورد رنجی برابر با 643 کیلومتر در وانت و SUV ارائه می‌دهد.

آمازون همچنین قصد دارد وانت‌های برقی را از تولیدکنندگان دیگر خریداری کند. در ماه اوت، از خرید 1800 دستگاه وانت eSprinter و eVito مرسدس بنز خبر داد. همچنین اخیراً اعلام شده است که قصد دارد از کامیون‌های بزرگ‌تر شرکت Lion Electric کانادا نیز استفاده کند.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *