موتور برقی یاماها E-Vino | بهترین گزینه برای رفت و آمدهای کوتاه شما

موتور برقی یاماها

موتور برقی یاماها e-Vino جدید به زودی در ژاپن معرفی می شود

ما برای اولین بار در سال 2018 صدای زمزمه های یاماها e-Vino را شنیدیم اما OEM مورد علاقه شما بر پایه lwata که تاکنون بی صدا ترین وسیله نقلیه برقی است به سرعت به 14 اکتبر سال 2020 رسید و این وسیله نقلیه الکتریکی (با عملکرد بسیار هوشمندانه Team Blue) رسماً اولین معرفی خود را در ژاپن انجام داد.

e-Vino جدید بدون باتری فقط 68 کیلوگرم وزن دارد.وقتی باتری لیتیوم یون 50 ولت را به آن اضافه کنید فقط 6 کیلوگرم افزایش وزن خواهد داشت. هم زیبا و هم سبک است که به نظر برای راکبان جدیدی که قبلاً هرگز پا به روی اسکوتر (یا دوچرخه) نذاشته‌اند فریبنده به نظر می‌رسد.

موتور برقی یاماها

این واضح است که به عنوان یک وسیله نقلیه شهری در مقیاس کوچک ساخته شده است، زیرا برد با شارژ کامل فقط 29 کیلومتر است. این برد با یک باتری اضافی اختیاری تا 58 کیلومتر قابل افزایش است. زمان شارژ با استفاده از پریز دیواری استاندارد ژاپنی حدود سه ساعت است. در صورت رفت و آمد بین محل کار، مدرسه و خانه این زمان منطقی به نظر می‌رسد زیرا احتمالاً بیش از سه ساعت برای شارژ مجدد در آن مکان ها اقامت خواهید داشت.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


صفحه نمایش LCD هم واضح است و هم به طرز مطلوبی چیده شده است. چند اسکوتر برقی دیگر به شما اطلاع می‌دهند که با استفاده از چراغ لاک پشت کم مصرف هستید؟ اگرچه ممکن است دقیقاً یک نقطه قوت برای فروش این اسکوتر نباشد اما نمی‌توان انکار کرد که این عملکرد یک جایزه برای خرید این وسیله است. شما همچنین حالت استاندارد و پاور را دریافت می‌کنید و یک عملکرد تقویت کننده وجود دارد که به مدت 30 ثانیه برق را تقویت می کند تا به شما کمک کند از شیب‌ها بالا بروید. مشخص نیست که استفاده از Boost چه تاثیری در دوام باتری شما دارد.

قیمت آن در حدود 2505 دلار است. همچنین در حال حاضر یارانه وسیله نقلیه الکتریکی دولت ژاپن وجود دارد که e-Vino واجد شرایط آن است که در صورت داشتن برخی شرایط صاحبان حدود 250 دلار پس انداز می‌کند. برای واجد شرایط بودن، وسیله نقلیه باید فقط برای استفاده شخصی باشد، باید اولین وسیله نقلیه‌ای باشد که شخص خریداری کرده است و باید حداقل سه سال در اختیار آن شخص باشد.



به طور معمول، این بخشی است که من می‌خواهم به شما بگویم. این اسکوتر فقط در ژاپن منتشر شده است و ما نمی‌دانیم چه وقتی ممکن است در کشور های دیگر نیز عرضه شود. همچنین جایی که به شما می‌گویم به راحتی می توانیم شاهد انتشار آن در مکان های دیگر مانند تایوان که اسکوترهای برقی در حال محبوبیت هستند، باشیم. شاید در برخی دیگر از کشورهای آسیایی هم عرضه شوند.

با این حال، به لطف درخواست اداره ثبت اختراعات اروپا که در سال 2018 ثبت شد و در 4 نوامبر سال 2020 منتشر شد، ما دلیل داریم که ممکن است e-Vino در نهایت راهی اروپا شود. چنین کاربردی بدیهی است هیچ تضمینی برای وقوع چنین اتفاقی نداشته باشد اما حداقل به ما می‌گوید که یاماها، در یک برهه، آن را به اندازه کافی جدی قلمداد کرده تا گزینه‌های خود را باز نگه دارد.

ما همچنین می‌دانیم که یاماها در حال آزمایش فناوری باتری قابل تعویض است که از سپتامبر 2020 با هوندا، کاوازاکی و سوزوکی توسعه داده است. با توجه به زمان انتشار e-Vino، به وضوح از این فناوری جدید برخوردار نیست اما هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم ممکن است در طراحی مجدد آینده و همچنین در دو چرخ دیفرانسیل برقی آپشنال جاده‌ای قرار داده نشود.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *