یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین
شایعات مربوط به اتومبیل اپل که همچنین به عنوان “Project Titan” نیز شناخته میشود در دسامبر سال 2020 با گزارشی مبنی بر اینکه اپل به تکامل باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) پیشگام تولید خودرو با حجم زیاد توسط BYD چین اعتماد میکند، دوباره مورد استفاده قرار گرفت و اکنون در سدان های تسلا مدل 3 در بازار چین مورد استفاده قرار میگیرد. در این گزارش آمده است که این موضوع به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش میدهد.
گزارش های قبلی در مورد Project Titan تمایل داشتند که فناوری رانندگی مستقل را به عنوان ویژگی متمایز خودرو نشان دهند، بنابراین شایعات باتری یک تغییر ناگهانی است. صرف نظر از اینکه اپل از نظر طراحی چه برنامه ای دارد، انتظار میرود خودرو برقی اپل توسط یک تولید کننده قراردادی ساخته شود، دقیقاً همان کاری که اپل با آیفون های خود انجام میدهد.
آخرین گزارش نشان میدهد هیوندای چیزی فراتر از یک رقیب نهایی برای نقش ساخت قراردادی است اما رویترز هفته گذشته گزارش داد که مدیران هیوندای ممکن است فکر دیگری داشته باشند. آنها نگران آسیب دیدن احتمالی شهرت این خودروساز هستند اگر مانند Foxconn، شرکت تایوانی که آیفون برای اپل تولید می کند (و اکنون نیز در خودروهای الکترونیکی کار میکند) مشاهده شود.
هیوندای به تازگی از یک پلت فرم ماژولار چشمگیر برای خودروهای الکترونیکی در تمام برندهای خود رونمایی کرده است. این خودروساز گفته است که اینکار E-GMP لقب گرفته و از معماری 800 ولت برخوردار است و قابلیت شارژ دو جهته و مدیریت فن آوری رانندگی مستقل را دارد.
سازنده باتری SK Innovation همچنین در حال ساخت کارخانه تولید باتری در تجارت، جورجیا حدود 150 مایلی کارخانه کیا است. این کارخانه باتری اتومبیل های برقی فولکس واگن و احتمالاً وانت فورد F-150 الکتریکی را نیز تأمین خواهد کرد.
همچنین انتظار میرود کیا از یک خودروی الکتریکی اختصاصی رونمایی کند که در اواخر سال جاری با برد 300 مایل، شارژ سریع 20 دقیقهای و سبک بدنه کراس اوور وارد بازار خواهد شد. با این حال انتظار نمیرود که آن یکی ساخته شده در ایالات متحده باشد.
این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را میتوانید در اینجا بخوانید