قسمت سوم پادکست آسپا | جو بایدن، ولتس واگن و بازگشت رنو

قسمت سوم پادکست آسپا

قسمت سوم پادکست آسپا

شما می‌تونید این قسمت از پادکست رو در اینجا گوش بدید. این لینک شما رو به سایت castbox می‌بره که ما پادکست‌هامون رو اونجا آپلود می‌کنیم. خیلی خوشحال می‌شیم اگه ما رو اونجا دنبال کنید. فقط کافیه روی گزینه subscribe در این صفحه کلیک کنید. اگر هم دسترسی ندارید می‌تونید بخشی از متن قسمت دوم پادکست آسپا رو در اینجا بخوانید.

قسمتی از متن این پادکست رو میتونید در اینجا بخونید

اولین خبر امروز که خیلی برام جذاب بود خبر اختصاص سرمایه 174 میلیارد دلاری جوبایدن برای ایجاد زیرساخت خودرو برقی در آمریکا بود. این سرمایه گذاری در قسمتهای مختلف این صنعت از جمله زنجیره تامین مواد، بازسازی کارخانه ها، حمایت از کاراخانه های باتری سازی و قطعات الکتریکی میشه. یکی از اهداف این طرح ایجاد شبکه 500 هزارتایی ایستگاه های شارژ تا سال 2030 میشه. نکته جذاب دیگه شون هدف گذاری برای برقی کردن اتوبوس های مدارسه

خبر بعدی در رابطه با انتشار خودرو برقی مرسدس بنز EQs هستش و به قولی اژدها وارد میشود. تنها چیزهایی که میشه در رابطه ش گفت اینه که قراره با یکبار شارژ تا 770 کیلومتر بره چون یه پک باتری 108 کیلووات ساعتی داره، ضریب آیرودینامیک ماشین 0.2 هستش که خیلی عدد خوب و پایینیه، و در کل میشه ازش به عنوان قاتل سری S  یاد کرد. ترجمه این خبر در سایت ما هست که میتونید بخونید


یادگیری درباره خودرو برقی رو از امروز شروع کنید | رفتن به صفحه دوره آنلاین


خبر بعدی اول به صورت دروغ سیزده یا به قول خارجیا Aprils ful مطرح شد و این بود که فولکس واگن قراره به ولتس واگن تغییر برند بده، که بیشتر شبیه یه شوخی پشت وانتی بود تا یه دروغ سیزده. ولی بعد از چند روز در خبر های تاکیدی و از منابع موثق تایید شد که فولکس واگن برای خودروهای برقی ش جدا از این اسم استفاده خواهد کرد، خوبیش هم اینه که چون ولتس واگن با حروف وی و دبلیو شروع میشن تغییر در وی و دبلیو اصلی ایجاد نمیشه ولی در کل حرکت جالبیه و نشون میده که فولکس واگن قراره خیلی جدی تر وارد فضای خودرو برقی بشه. فولکس داره خودرو برقی id 4  رو به زودی بیرون میده و من بیصبرانه منتظر اومدن اون ون برقی هستم

در قسمت وطنم ای شکوه پا برجای این هفته مون هم باید اشاره کنم که مپنا برای توسعه زیرساختهای خودرو برقی در ایران یک قدم دیگه برداشته و اونم توسعه سامانه نرم افزاری یکپارچه حمل و نقل برقیه، یعنی چی؟ یعنی یه سامانه یا به قول خودشون یه سوپر اپلیکیشن ساختن که توش میشه از محل ایستگاه های شارژ در دسترس، مدیریت تقاضا و پرداخت، نوع شارژر و موضوعات دیگه مثل سواپ یا تعویض باتری و حتی بستری برای خودرو اشتراکی هستش. به نظر من که سیستم جالبیه و اتفاق خوبی برای خودرو برقی در کشور هستش، برای اطلاعات بیشتر هم میتونید برید سایتشون و جزئیات دقیق رو بدست بیارید

در اخرین خبر داخلی هم میخوام بگم که با  توجه به گشایش هایی که به خاطر بازگشت آمریکا به برجام اتفاق افتاده کمپانی رنو اولین کمپانی بوده گفته میخواد به ایران برگرده ، البته نه که بخوایم بگیم خودروهای رنو خودروهای خوبی هستن و این خبر خبر خوشحال کننده ایه ولی در کل رنو یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو برقی در اروپا هستش و همچنین در مورد شهر های هوشمند هم کارهایی رو انجام داده که از اون منظر منو مشتاق میکنه. مهمترین خودرو برقی رنو،رنو زویی هستش و همچنین خودرو برقی تویزی که یه خودرو پلتفرم بازه که هر کسی میتونه اون رو بسازه، که دانشگاه آزاد قزوین این کار رو انجام داده. خیلی از مسئولین هم رفتن باهاش عکس یادگاری گرفتن ولی هنوز قدم های بزرگی برای توسعه این خودرو برقی صورت نگرفته.

با این خبر هیجان انگیز این قسمت از پادکست به پایان میرسه، مرسی که تا اینجای پادکست با ما همراه بودید، امیدوارم لذت برده باشید و برای بهتر شدن ما رو دنبال کنید و به دوستانتون معرفی کنید و مرسی از آرمان که در تهیه مطالب این قسمت من رو کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *