Hyundai Kona خودرو برقی

Hyundai Kona برقی

بررسی خودروی Hyundai Kona برقی

هیوندای کونا یک خودروی تمام برقی می باشد. بازه مسافتی این خودرو 279 مایل(450کیلومتر) است و این مقدار برای خودرویی که حدود 30000 یورور قیمت دارد، فوق العاده است.

  • مشخصات اصلی:

  • مدل: Hyundai Kona برقی
  • ظرفیت باتری: 64kWH
  • سوخت: برقی

 

  • چکیده:

بازه مسافتی Hyundai Kona برقی با یک شارژ باتری 279 مایل(450 کیلومتر) می‌باشد. این خودرو هیچ آلاینده ای تولید نمی‌کند، از این رو دوستدار محیط زیست است! سواری آن عالی است. قیمت این خودرو بسیار مناسب است و در دو مدل تولید می‌شود که تفاوت این دو در باتری آن‌هاست. بازه مسافتی این دو مدل معادل 279مایل (450کیلومتر) و 180مایل (290کیلومتر) می باشد.

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
  • پیش زمینه:

بازه ی مسافتی اولین نسل از خودرو های برقی، همچون NISSAN LEAF و رنو ZOE  حدود 100 مایل (161 کیلومتر) در واقعیت بود اما حالا نسل دوم خودرو های برقی همچون هیوندای کونا دارای به بازه مسافتی در حدود 200 مایل(323 مایل) در واقعیت رسیده اند. هیوندای برای اولین بار خودرویی SUV  و کاملا برقی با بازه ی مسافتی اعلام شده  قابل توجه به اندازه 279 مایل (450 کیلومتر) را در اروپا معرفی کرده است. آیا همین ویژگی ها کافی نیست تا شما خودروی خود را به خودروی برقی تغییر دهید؟

  • طراحی و مهندسی:

طراحی کلی کونا مانند سایر خودروهای بنزینی هیوندای می‌باشد؛ به جز تفاوت های جزئی که در این خودرو دیده می‌شود؛ به طور مثال پنجره‌های کوچک جلو در طراحی این خودرو حذف شده‌اند. طراحی داخلی آن نیز به همین شکل است، اجزای داخل خودرو کاربردی و چیدمان آن‌ها بسیار زیبا است. لاستیک‌های 17 اینچی، بدنه خوش استایل و کاربردی باعث می‌شوند ظاهر خودرو بسیار عالی به نظر آید. همچنین صندوق آن بی‌اندازه بزرگ نیست.

هیوندای کونا داری موتور برقی با توان 204 اسب بخار(150Kw) و باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 64Kwh در زیر پوسته خودرو می‌باشد. در ضمن سیستم انتقال قدرت آن تک دنده است.

  • تجربه رانندگی با Hyundai Kona برقی :

برخلاف نیسان LEAF موقعیت صندلی آن به خوبی تنظیم می شود و شما را در موقعیت مناسبی برای رانندگی قرار می‌دهد. همانطور که ارتفاع خودرو نیز به راحتی قابل تنظیم است.

دنده آن مانند دنده رایج در خودروهای دیگر نیست. شما فقط می‌توانید آن را در حالت پارک، دنده عقب و رانندگی قرار دهید. همچنین سه حالت برای رانندگی موجود است. حالت ECO برای مصرف کمتر، حالت COMFORT برای رانندگی معمولی و حالت SPORT برای تجربه کردن سرعت بیشتر مناسب است. همچنین شما می‌توانید با پدال قدرت ترمز را به اندازه مورد نیاز تغییر دهید.

گشتاور هیوندای کونا ثابت و 395Nm است. شتاب آن بالاست به طوری که صفر تا صد آن فقط 7.6 ثانیه طول می‌کشد در حالی که شما هیچ صدایی نمی‌شنوید. مگر اینکه در سرعت بالا صداهای جاده را متوجه شوید.

کنترل هیوندای کونا مانند مدل بنزینی آن بسیار عالی است و رانندگی با آن بسیار لذت بخش است. با این تفاوت که هیوندای کونا برقی خودرویی سنگین با وزن 1685 کیلوگرم است. طراحی داخلی آن بسیار زیباست. داشبورد کاربردی دارد و سیستم رسانه‌ای آن عملکرد خوبی دارد. این خودرو دارای دوربین برگردان برای پارک می‌باشد.

  • بررسی Hyundai Kona برقی از نظر اقتصادی و محیط زیستی:

همانند سایر خودروهای تمام برقی دیگر هیوندای کونا نیز هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کند. بازه‌ی مسافتی آن توسط هیوندا به طور رسمی 279 مایل اعلام شده است. اما باید دید این خودرو در واقعیت با یک شارژ باتری چه مسافتی را می‌تواند طی کند. برای این که متوجه بازه مسافتی واقعی این خودرو شویم، در آزمایشی با این خودرو از منچستر تا وتربی که 78 مایل(125کیلومتر) با هم فاصله دارند، رانندگی کردیم. لازم به ذکر است که در ابتدای سفر باتری خودرو کاملا پر بود و صفحه نمایش 247 مایل (398کیلومتر) تا پایان شارژ را نشان می‌داد. زمانی که به وتربی رسیدیم صفحه نمایش 176 مایل (284 کیلومتر) تا پایان شارژ خودرو را نشان می‌داد. پس از آن تا ناتینگهام به مسافت 87 مایل (140 کیلومتر)رانندگی کردیم. پس از اینکه به ناتینگهام رسیدیم در حالی که مجموعا 165 مایل رانندگی کرده بودیم صفحه نمایش 89 مایل تا پایان شارژ باتری را نشان می‌داد. یعنی با احتساب این 89 مایل ما قادر بودیم مجموعا 254 مایل( 410 کیلومتر) رانندگی کنیم که این عدد به عدد 247 مایل (398 کیلومتر) که در ابتدای سفر، صفحه نمایش نشان می داد بسیار نزدیک است. در این سفر با سرعت یکنواخت 112 کیلومتر برساعت رانندگی کردیم. یعنی اگر شما با سرعتی کمتر رانندگی کنید می‌توانید حدود 279 مایل(450 کیلومتر)که به طور رسمی اعلام شده است را طی کنید. و این نتیجه گیری فوق العاده‌ای است.

هیوندای کونا با استفاده از یک منبع 50KW در 75 دقیقه تا 80%  به صورت سریع شارژ می‌شود. در خانه نیز شما با استفاده از یک شارژر 7Kw تایپ2 با 7 پین در 9 ساعت و 35 دقیقه کاملا شارژ می‌شود. و با یک شارژر 3 پینی پس از 31 ساعت تا 95% شارژ می‌شود.

درباره ظرفیت باتری اطلاعات بیشتری می‌خوای؟ به صفحه دوره آنلاین ما یه سری بزن

  • قیمت و ارزش گذاری:

Hyundai Kona برقی مدل Premium SE با باتری 64kW ، 32390 یورو قیمت دارد.  کونا در دو مدل تولید می‌شود. بازه مسافتی یکی از انها 279مایل(450 کیلومتر) و دیگری 180 مایل( 290 کیلومتر) می‌باشد. مدل SE آن دارای موتور 100KW (136اسب بخار) با باتری 39KWH لیتیوم-یونی می‌باشد و 24995 یورو ارزش دارد. مدل Premium آن نیز دارای موتور الکتریکی 100KW(136 اسب بخار) و باتری لیتیموم-یونی با ظرفیت 39KWH می‌باشد که 29495 یورو قیمت دارد. مدل Premium SE آن با باتری الکتریکی 150 KW (204اسب بخار)، و باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 64KWH است که 31795 یورو قیمت دارد.

  • نتیجه گیری:

Hyundai Kona برقی اولین خودروی تمام برقی است که تمام ویژگی‌های یک خودروی تمام برقی را داراست. بازه مسافتی آن 279 مایل(450 کیلومتر) است که مقدار قابل تحسینی می‌باشد و به مقدار واقعی آن نزدیک است. هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کند. رانندگی با این خودرو آسان است. طراحی بدنه آن زیبا و فوق العاده و کارآمد است. همه ی ویژگی‌های گفته شده باعث شده تا این خودرو از سایت GREEN CAR GUID RATING  نمره 10 از 10 را با شایستگی دریافت کند.

سایر مشخصات:

  • تولید آلاینده: 0
  • بازه مسافتی: 279 مایل(450 کیلومتر)
  • وزن: 1685 کیلوگرم
  • قیمت: 32390 یورو
  • توان موتور: 204 اسب بخار
  • صفر تا صد: 7.6 ثانیه
  • گشتاور: 395Nm

 

متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط علی دولت آبادی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *