x بررسی تسلا مدل

بررسی تسلا مدل x

بررسی تسلا مدل x 100D:

در این مقاله به بررسی بررسی تسلا مدل x می‌پردازیم. این خودرو یکی از بهترین ساخته‌های کمپانی تسلا زیر نظر ایلان ماسک است. ویژگی‌های باورنکردنی این خودرو را در ادامه می‌توانید ببینید.

  • مشخصات اولیه:


  • مدل: تسلا X

  • سوخت: برقی

 


  • چکیده:

بازه مسافتی عملی آن در حدود 300 مایل می باشد.عملکرد آن فوق العاده است. دارای هفت صندلی علاوه بر فضای کافی در صندوق آن می باشد. از این خودرو حتی برای OFF-ROAD نیز می توان استفاده کرد.

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy - copy
  • طراحی و مهندسی:

تسلا مدل X، S خودرویی اسپورت و SUV  است. باتری 100KWH آن در مرکز کف آن قرار دارد. بدنه مدل X بلند تر از مدل S است که باعث می شود فضایی برای نشستن 7 نفر علاوه بر فضای مناسبی که برای بار و بنه به وجود آید. اما جالب توجه ترین بخش آن درهای آن است که برای دسترسی به صندلی های عقب مانند بال هایی رو به بالا باز می شود!

تسلا مدل X زیبا بنظر می آید، اما رنگ آن خیلی جالب نیست. از آنجایی که بدنه بزرگی دارد، نیاز به چرخ های بزرگی دارد تا با بدنه خودرو مناسب باشد.(چرخ های 20 اینچی برای آن کوچک است.)

در طراحی داخلی آن از آخرین تکنولوژی استفاده شده است. بیشتر اطلاعات و مشخصات در صفحه نمایش مرکزی آن قابل مشاهده است. تمام درها را می توان با استفاده ازصفحه نمایش باز و بسته کرد. تنها قسمتی که به کمک صفحه نمایش قابل تنظیم نیست ردیف سوم صندلی هاست که به طور دستی تنظیم میشود که برای خودرویی که همه ی قسمت های آن اتوماتیک است، یک ضعف به حساب می آید.

  •  در ادامه بررسی تسلا مدل x حالا تجربه رانندگی:

همانند باز و بسته شدن درها روشن کردن و باز کردن قفل های خودرو نیز از طراحی خاص تسلا پیروی می کند. شما نمی توانید درهای آن را باز یا بسته کنید یا حتی آن را روشن کنید! بلکه با لمس کردن دسگیره آن درها به صورت خودکار باز می شوند. همچنین برای روشن شدن آن کافی است دنده ای که کنار دست شماست را در حالت رانندگی قرار دهید. از نکات منفی این خودرو کپی کردن دنده آن از روی دنده مرسدس است که برخلاف دیگر قسمت های خودرو هیچ نوآوری در آن دیده نمی شود. اگر شما شتاب این خودرو را احساس کنید، متوجه خواهید شد که برای یک سوپر خودرو با وزنی به اندازه 2.5 تن بسیار مناسب می باشد. در حالی که اکثر سوپرخودروها سروصدای خیلی زیادی ایجاد می کنند، صفر تا صد تسلا X در 4.7 ثانیه و بدون هیچ صدایی اتفاق می افتد. گشتاور اکثر سوپرخودروها دارای نوسان زیادی هستند در حالی تسلا X گشتاوری کاملا ثابت ایجاد می کند.

تسلا X حالت رانندگی اضافی برای انتخاب ندارد. اما موارد زیادی از این خودرو از طریق صفحه نمایش بزرگی که دارد قابل تنظیم می باشد. یکی از این مواردی که شما می توانید آن را تنظیم کنید شدت ترمز خودرو می باشد؛ که این موضوع بدان معناست که این خودرو از نظر جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار کارآمد است.

عملکرد این خودرو فوق العاده و سواری آن عالی است. با توجه به وزن بالای خودرو در حدود 2.5 تن، سیستم تعلیق خودرو عملکرد خوبی دارد و هدایت آن آسان است اما تسلا X به دلیل وزن بالا خودرویی چابک و سریع نیست.

درباره ظرفیت باتری اطلاعات بیشتری می‌خوای؟ به صفحه دوره آنلاین ما یه سری بزن

تسلا X خودرویی کاملا بی صداست اما صدای جاده از بیرون آن تا حدی از داخل شنیده می شود. درب های عقب این خودرو روی وسط سقف خودرو قرار دارد بنابراین فضایی برای سانروف وجود ندارد. به همین دلیل شیشه جلو این خودرو بسیار بزرگ است و بخشی از سقف را نیز در بر می گیرد. اما از اشکالات آن افزایش نور در اتاق ماشین می باشد. البته یک افتاب گیر کوچکی برای این مشکل در نظر گرفته شده است؛ اما فقط بخش کوچکی از این شیشه بزرگ را پوشش می دهد.

همچنین آزمایش هایی برای بررسی تسلا X انجام شده است. یکی از این آزمایش ها که تسلا X به خوبی از پس آن برامد سفر به یک کوهپایه مرتفع در مسیری گلی بود. سیستم تعلیق هوای خودرو از طریق صفحه نمایش خودرو قایل تنظیم است. همچنین ارتفاع خودرو نیز به همین طریق قابل تنظیم می باشد. با توجه به این امکانات و این که خودرو از طریق همه چرخ ها حرکت می کند، تسلا X با اندکی لیز خوردن و سر کردن در نهایت مسیر را طی کرد. این لیز خوردن به دلیل طراحی تایر های آن است، بنابراین اگر بخواهید با آن افرود کنید کمی سخت خواهد بود.


نگاهی به سونی ویژن اس در نمایشگاه CES | آیا سونی به دنیای خودروسازی پا می‌گذارد؟


در آزمایشی دیگر در طول شب به نرم افزار خودرو اجازه به روزرسانی دادیم. اما صبح متوجه شدیم که به روز رسانی با مشکل مواجه است و پیامی مبنی بر عدم انجام آن بر روی صفحه نمایش خودورو ظاهر شد. این موضوع برای خودرویی که بخش های زیادی از آن از طریق صفحه نمایش آن کنترل می شود، مشکل بزرگی است. البته فقط با تماسی کوتاه با شرکت تسلا متوجه شدیم چگونه مشکل را حل کنیم.

  • بررسی تسلا مدل x از نظر اقتصادی و محیط زیستی:

 تسلا مدل X خودرویی تمام برقی است که هیچ آلاینده ای تولید نمی کند. بازه ی مسافتی به اندازه ی 351 مایل برای این خودرو تخمین زده شده است. اما طبق ازمایش های انجام شده این خودرو مسافتی به اندازه 235 مایل در عمل طی کرد. این عدد در حالی به دست آمد که سرعت رانندگی بالا بود. پیش بینی می شود اگر با سرعت پایین رانندگی کنید تا 282 مایل نیز بتوان با این خودرو رانندگی کرد. سرعت شارژ سریع در این خودرو معادل با 250 مایل بر ساعت می باشد.

  • ارزش گذاری قیمت:

تسلا X100D، 87200 یورو قیمت گذاری شده است. اپشن های آن شامل رنگ متالیک نقره ای آن (950 یورو)، چراغ جلو(3100یورو) ، premium upgrades package (5700)، هفت صندلی داخلی آن(2800 یورو)، destination & doc fee (850 یورو). مجموعا آپشن های این خودرو 100600 یورو ارزش دارد. بنابراین قیمت آن منصفانه است.

تسلا   X خود دارای پنج مدل است. مدل 75D با باتری 75Kwh، و بازه ی مسافتی 259 مایل، مدل 90D با بازه مسافتی 303 مایل، مدل 100D با باتری  100Kwh و بازه مسافتی 351 مایل و مدل P100D که باتری آن نیز 100Kwh است اما بازه مسافتی آن 3360 مایل است و صفر تا صد آن 2.9 ثانیه.

قیمت تسلا X، از 75400 یورور برای مدل 75D آغاز می شود. تسلا X در طول پنج سال حدود 5900 یورو هزینه بنزین را برای شما ذخیره می کند.

  • نتیجه گیری:

تسلا مدل x خودرویی تمام برقی، با بازه ی مسافتی 300 مایل می باشد. از طریق تمام چرخ ها (4WD) به حرکت در می آید.خودرویی SUV است که ظرفیت آن 7 سرنشین می باشد. سواری آن عالی است، و آزمایش ها و تجربه رانندگی با آن نشان  می دهد که این خودرو به راحتی با زندگی شما هماهنگ می شود، حتی اگر با آن در مسیر های گلی و ناهموار رانندگی کنید. جالب است خودرویی با این ویژگی ها راشرکتی تولید می کند که کمتر 15 سال در صنعت خودرو فعالیت دارد! قیمت این ین خودرو نسبتا گران است اما این خودرو آینده صنعت خودروسازی و بالاخره زمانی فرا می‌رسد که بیشتر افراد از این خودروهای تمام برقی استفاده خواهند کرد.

زندگی با تسلا X فوق العاده است، اما شما زمانی متوجه ارزش این خودرو می شوید که پس از مدتی رانندگی با آن سراغ خودرو های بنزینی یا خودروهای قدیمی تر که با کلاچ و دنده کار می کنند بروید. طبق بررسی های انجام شده صادقانه به شما می گویم که خودروهای برقی برای همه ی افراد مناسب تر از خودروهای بنزینی است. قیمت این خودرو مسلما بالاست اما با توجه به امکاناتی تسلا X ارزش این قیمت را دارد. تسلا X از سایت green car guide rating نمره  10 از 10 را به خود اختصاص داده است.

  • مشخصات:


  • بازه مسافتی قابل طی با یک شارژ: 351 مایل(566کیلومتر)
  • بازه مسافتی قابل طی با یک شارژ در واقعیت: 235 میل(380 کیلومتر)
  • صدور CO2 : 0 g/Kg
  • وزن: 2389Kg
  • قیمت: 87200 یورو
  • توان : 503 اسب بخار
  • صفر تا صد: 4.7 ثانیه
  • گشتاور: 649Nm

متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط علی دولت آبادی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

۲ دیدگاه برای “x بررسی تسلا مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *