خودرو برقی و برابری جنسیتی | Electric car and gender eqaulity

خودرو برقی و برابری جنسیتی

تا حالا چند بار این جمله‌ها رو شنیده‌اید که زن‌ها رانندگان خوبی نیستند، پارک دوبل بلد نیستی بزار یکی دیگه برات پارک کنه یا مردها نمی‌تونن دو تا کار رو هم‌زمان انجام بدن. جمله‌های کلیشه‌ای جنسیتی که شاید هرروز آن‌ها رو می‌شنویم و سعی می‌کنیم برای حل کردن این مشکلات کاری انجام دهیم. موضوع آنقدر جلو می‌رود که حتی به یکی از اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار (SDG: Sustainable Development Goalsیعنی برابری جنسیتی تبدیل می‌شود. حالا تکنولوژی چگونه می‌تواند به ما در حل این نابرابری کمک کند یا به عبارت دیگر آیا خودرو برقی و برابری جنسیتی با یکدیگر ارتباطی دارند یا خیر؟خودرو برقی و برابری جنسیتی

   یکی از اتفاقات خوبی که با توسعه خودروهای برقی در حال اتفاق افتادن است، خودران شدن(autonomous) اتوموبیل‌های سواری‌ست. این ویژگی در خودروهای دیزلی نمی‌توانست وجود داشته باشد چون قطعات مکانیکی با وارد شدن محرک فیزیکی به کار می‌افتادند ولی در خودروهای برقی محرک‌ها سیگنال‌ها و فرکانس‌ها هستند و وقتی خودرو را در حالت خودران قرار می‌دهیم حتی به حضور راننده در پشت فرمان نیازی هم نیست. نکته دیگر این که سریع‌ترین توان ری‌اکشن نشان دادن برای انسان‌ها چیزی بین0.15 تا 0.20 ثانیه است در حالی که اگر خودرو با اینترنت 5G در حال رانندگی باشد این زمان تنها 8 میلی ثانیه خواهد بود، حال دنیایی را تصور کنید که خودروها با یکدیگر متصل هستند، خودران حرکت می‌کنند و 20 برابر سریع‌تر از هر انسانی واکنش نشان می‌دهند مسلما این دنیا فضایی امن‌تر برای زیستن خواهد بود. برای یادآوری باید اشاره کنم که میزان مرگ و میر سالیانه در اثر تصادفات رانندگی 1.25 میلیون نفر در جهان و در ایران 16200 نفر می‌باشد.

نگاهی به خودرو برقی تسلا مدل X خودرویی که بیشترین مسافت را خودران در دنیا انجام داده است

پس این بار که برای خرید خودرو به فروشگاهی می‌روید یادتان باشد که با خرید خودرو برقی نه تنها آلودگی تولید نمی‌کنید و ماشین امن‌تری خواهید داشت، بلکه دیگر نیازی به این ندارید که برای پارک کردن از دیگران کمک بخواهید یا برای با تلفن صحبت کردن کنار بزنید، خودروتان همه کارها را برای شما انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *