پروژه جدید انگلستان | تبدیل تیر چراغ برق به ایستگاه شارژ خودرو برقی

تبدیل تیر چراغ برق به ایستگاه شارژ

انگلستان پروژه جدیدی دارد که در هر نیم مایل در کنار تیر چراغ برق ایستگاه‌های شارژ برای خودرو برقی ایجاد کند. نکته مهم درباره شارژ خودروهای برقی، بهره‌مندی از وجود زیرساختی عظیم به صورت شبکه‌ای بهم متصل است. این پروژه‌ جدید در انگلستان قرار است، زیرساخت اساسی را فراهم کند.

شرکت زیمنس 24 ایستگاه شارژ را به فاصله‌ی نیم مایل از هم در خیابان ساترلند لندن ایجاد کرده است. بدین منظور آن بخش از خیابان به “الکتریک اونیو” (Electric avenue) تغییر نام داده است.

این خیابان در منطقه وست‌مینستر لندن واقع شده است که بر اساس گفته‌های شرکت زیمنس، نسبت به سایر نقاط این شهر از ایستگاه‌های شارژ بیشتری بهره‌مند است. در حال حاظر خیابان مذکور شامل تعداد زیادی از شارژرهایی است که در تیرچراغ برق تعبیه شده‌اند، این در حالی است که با اجرای این پروژه جدید این تعداد به 296 ایستگاه می‌رسد.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


این پروژه راه حلی خوبی‌ست برای تقاضایی که پدید آمده، بر اساس آمار زیمنس در سال2019 شارژ خودروهای برقی در منطقه وست‌مینستر رشد 40 درصدی داشته است. ایستگاه‌های شارژ مستقر در تیرهای چراغ‌برق برای ساکنین شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است به ویژه برای کسانی که  به خیابان اصلی دسترسی ندارند. دنیل بنتام،مدیر شرکت یوبیتریسیتی انگلستان که در این پروژه با شرکت زیمنس همکاری می‌کند، اظهار داشته است:

بسیاری از صاحبان خودروهای برقی از شارژرهای خانگی استفاده می‌کنند، امااغلب مردم در آپارتمان‌های زندگی کنند و پارکینگ شخصی ندارند. در نتیجه مجبورند خودروهای خود را در خیابان پارک کنند. این بدان معناست که مردم باید بیشتر روی زیرساخت‌های شهری و عمومی حساب کنند.

نیاز اساسی به وجود آمده برای فراهم کردن زیرساخت لازم به منظور استفاده از تیر‌ چراغ‌برق برای ایجاد ایستگاه شارژ باعث شده تا در آمریکا نیز تلاش‌هایی صورت گیرد اما این ایده هنوز برای عموم جا نیفتاده است. یک پروژه دیگر در انگلستان قصد دارد تا شارژرهای خانگی را (کیبل باکس) فراهم کند. این سیستم با استفاده از همان شبکه‌ی زیرساختی که برای پروژه قبلی استفاده می‌شد، اجرا خواهد شد.


نگاهی به تست خودروهای برقی در زمستان سرد نروژ


در سال 2013 شهر نیویورک در یک حرکت نمادین به منظور تغییر تکنولوژی موجود بیان کرد که باجه‌های تلفن باید به ایستگاه‌های شارژ تغییر کاربری دهند.

شاید منطق کار درست باشد،همانطور که باجه‌های تلفن با ظهور تلفن‌های همراه دیگر استفاده نمی‌شوند، مسئولان شهری نیز با فراهم آوردن یک فضای رقابتی به فکر یافتن کاربری‌های جدید برای باجه‌های تلفن هستند که یکی از این پیشنهادها تبدیل آن‌ها به ایستگاه شارژ خودروهای برقی بود. به هر حال به نظر نمی‌رسد که پیشنهاد فوق پیشرفتی داشته باشد.

خبر تبدیل تیر چراغ برق به ایستگاه شارژ از سایت www.greencarreports.com توسط علی زمانی ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *