ساخت ونتیلاتور توسط تسلا با استفاده از قطعات تسلا مدل 3

ساخت ونتیلاتور

توی دوران کرونا خیلی اتفاقات افتاده، اینجا دفتر مهندسی تسلاست. ما توی آزمایشگاهیم و داشتیم روی یه چیزایی کار می‌کردیم که الان با شما به اشتراک می‌زارم. داریم تلاش می‌کنیم با قطعات خودرو ونتیلاتور درست کنیم تا بتونیم به صنعت پزشکی کمک کنیم، بدون این که از منابع اونا استفاده کنیم. ما داریم روی ونتیلیتور خودمون کار می‌کنیم که طراحیش به شکلیه که کلا به قطعات تسلا وابسطه‌ست. ما می‌خوایم از قطعاتی استفاده کنیم که به خوبی می‌شناسیم، توانایی‌شون رو می‌دونیم به سرعت در تعداد زیاد بهشون دسترسی داریم.

توضیحات ساخت ونتیلاتور در آزمایشگاه تسلا

این طراحی شماتیک ماجراست. می‌تونید ببیند که قطعات قرمز قطعاتی هستند که داخل خودروهای تسلا استفاده شده. ونتیلاتور چیه؟ ونتیلاتور چیزیه که به بیمار کمک می‌کنه تا نفس بکشند. بیمارایی که خودشون نمی‌تونند به خوبی نفس بکشند و این کار رو با پمپ کردن هوا به داخل ریه با فشار یا حجم کنترل شده انجام می‌ده و بازدم هم هست.


نگاهی موشکافانه به تسلا مدل S


و حالا طرز کار دستگاهی که ساختیم رو توضیح می‌دم. این شبکه هوای بیمارستانه که وارد مخزن ترکیب می‌شه که یه قسمتی از ماشین‌هامونه. جاییه که هوا و اکسیژن با همدیگه ترکیب می‌شن. بعدش وارد قسمت دیواره می‌شه که ازش برای تولید موج استفاده می‌شه، با توجه به حجم و فشارش. بعد هوا از سیستم خارج می‌شه و وارد چند تا سنسور می‌شه سنسور نرخ جریان هست. سنسور فشار هست، بعد وارد یه فیلتر می‌شه. بعد وارد ریه بیمار می‌شه، بعد کربن دی اکسید وارد هوا می‌شه. سپس لوله‌های بازدم می‌شه و بعد وارد مجموعه‌ای از سنسورها می‌شه. بعد به شیر بازدم شماره یک می‌رسه که برای تعدیل فشار ریه استفاده می‌شه، بنابراین فشار ریه همیشه مثبته. پس کمک می‌کنه بیماران کوید19 نفس بکشند. خلاصه که نمونه اولیه اینجوری کار می‌کنه.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


حالا طرز کار پکیج دستگاه رو بهتون می‌گیم. مغز این مجموعه پنل اطلاعات تسلا مدل سه هستش. این بالا صفحه نمایش لمسی اصلی مدل سه هستش. این صفحه نمایش از داده‌های پنل اطلاعات استفاده می‌کنه که تو خودرو تسلا مدل سه خود کنترلر رو کنترل می‌کنه. این کامپیوتر با شیرهای کنترل ارتباط می‌گیره، که به مانیفولد وصله، که ما طوری طراحی کردیم که به آسونی بهم وصل بشه. به ما اجازه می‌ده به سه روش بیمار رو کنترل کنیم، فشار تنظیم شده حجم کنترل، فشار ثابت و حجم ثابت. بیشترین انعطاف رو داره که به درد همه بیماران بخوره. همچنین در پشتش یه سیستم پشتیبانی گذاشتیم، با یه مخزن اکسیژن، باتری ذخیره و کمپرسور هوا. به شما بیست تا چهل دقیقه زمان می‌ده، تا مریض رو به جایی که می‌خواهید ببره تا درمان مناسب رو بهش بده.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب در زمینه خودرو برقی 


برگردیم به این بالا. بیاین ببینیم رابط کاربریش چطوره؟ اول از همه شبیه ساز تنفس رو داریم اساسا کاری که ریه می‌کنه رو شبیه سازی می‌کنه، همون سفتی رو داره و نفس می‌کشه. اون دم و بازدم اینجا نمایش داده شده. سه تا نمودار داریم که فشار، جریان و حجم رو نشون می‌ده و شما می‌تونید خط‌ها رو ببینید تا زمانی که تنفس انجام می‌شه. اگه اتفاقی برای ریه بیفته می‌بینید که خطوط تغییر می‌کنند و روی دوازده ثانیه قبلی نشون داده می‌شن. این موضوع مهمه چون به دکتر نشون می‌ده داره بهبود پیدا می‌کنه یا جایی کار داره اشتباه پیش می‌ره. هنوز خیلی کار هست که می‌شه انجام داد ما داریم تمام تلاشمون رو می‌کنیم تا مطمئن بشیم به بقیه مردم می‌تونیم کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *