امی سیتروئن رقیب جدید توییزی | رقابت برای بازار خودروهای دو نفره بالا می‌گیرد

امی سیتروئن

سیتروئن فرانسه خودروی دونفره برقی با نام امی را به ازای ماهانه کمتر از 23 دلار اجاره می‌دهد.

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg

  سیتروئن امی (Ami) خودروی برقی جدیدی است که سطح جدیدی از خودرو مقرون به صرفه را رقم زده است. خودروی امی با اجاره بهایی معادل 23 دلار در ماه یا 2900 دلار برای 4 سال ، یا به اصطلاح «free2move» در دسترس قرار می‌گیرد،‌‌‌ این سرویس اشتراک گذاری را گروه PSA  از خانواده سیتروئن ارائه می‌دهد. هزینه نقدی خرید این خودرو در پایان امسال 7600 دلار برای مشتریان آب می‌خورد.

همچنین رانندگی با این خودرو در اروپا نیاز به گواهینامه رانندگی ندارد. امی دارای ابعاد کوچکی است و حداکثر سرعت این خودرو 45 کیلومتر بر ساعت است. به عبارتی تحت مقررات اتحادیه اروپا نیست. سیتروئن، امی را از نظر فنی یک چهار چرخ یا quadricycle  می‌داند. به عبارتی امی بدون نیاز به گواهینامه و فقط با توجه به سن راننده (در فرانسه 14 سال و در دیگر کشور های اتحادیه اروپا 16 سال) می‌تواند استفاده شود.


درباره موتورهای الکتریکی و نحوه استفاده آن‌ها در خودرو برقی اطلاعات بیشتری کسب کنید


یک پک باتری 5.5 کیلو‌وات ساعت به امی اجازه تردد تا 70 کیلومتر را می‌دهد، به اندازه تست تردد WLTP اروپا.(تست معمول وسایل نقلیه سبک در سراسر جهان ) شارژ مجدد این باتری طبق گفته سیتروئن با خروجی برق استاندارد خانگی اروپا سه ساعت طول می‌کشد. خودروی امی نام خود را از یکی از مدل‌های دهه 1970 شرکت سیتروئن به ارث برده است. مثل نسخه اصلی، خودروی امی برقی تقریبا هم اندازه مدل پایه وسایل نقلیه چهارچرخ (یا کوادرایسیکل) است.

در فضای داخلی امی فقط فضا برای دو نفر موجود است و نه بیشتر، به جای سیستم سرگرمی دائم و معمول، رانندگان می‌توانند به سادگی اسمارت‌فون های خود را به داشبورد متصل نمایند. این اولین بار نیست که سیتروئن نام محصولات قدیمی خود را بر روی ماشین‌های الکتریکی جدید خود می‌گذارد. در سال 2016 هم، نام«e-mehari» از محصولات سال 1968 برروی یک خودرو کروک قرار گرفت.


دنبال کتاب درباره خودرو برقی می‌گردی؟ اینجا کلیک کن


رنو، خودروساز رقیب سیتروئن در فرانسه، یک خودروی برقی کوچک به نام«twizy» با کانسپت مشابه با امی ساخته است، اما تویزی بدلیل کابین عجیب و تقریبا باز آن عملا ناکارآمدتر از امی سیتروئن است.رنو بیش از پیش گروه PSA را به سمت خودروهای الکتریکی سوق می‌دهد، K-ZE را در چین مقرون به صرفه می‌کند و از هاچ بک Zoe در اروپا بهره می‌برد. زویی در حال حاضر خودرو اصلی سرویس carsharing یا اتومبیل اشتراکی در پاریس است.

امی در‌ ایالات‌ متحده‌ آمریکا فروخته نمی‌شود، اما اگر فروخته می‌شد، به احتمال زیاد تنها در گروه خودروهای محلی و کوتاه‌برد طبقه‌بندی می‌شد نه یک اتومبیل معمولی. گروه PSA قبلا در مورد بازگشت پژو به بازار آمریکا صحبت کرده بود، اما معلوم نیست تاثیر‌ ادغام اخیر آن با اتومبیل سازی فیات کرایسلر چه خواهد بود.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *