شارژ رباتیک خودرو برقی | تبدیل تهدید کرونا به فرصت

شارژ رباتیک خودرو برقی

شارژ رباتیک خودرو برقی بدون لمس: اپلیکیشن رباتیک Aiways

با وجود همه گیری جهانی بیماری کرونا، مردم باید نسبت به چیزهایی که لمس می‌کنند دقت بیشتری به خرج بدهند، پس چه زمانی بهتر از الان برای راه اندازی سیستم‌های شارژ رباتیک خودرو برقی است؟

استارتاپ چینی Aiways ایده‌ای دارد که هم مناسب است و هم در شرایط فعلی به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

CARL ربات کوچکی است که می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن فراخوانده شود. هنگامی که راننده درخواست شارژ بدهد، ربات به سمت ماشین می‌چرخد و به آن متصل می‌شود.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


Aiways یکی از چندین برند جدید EV است که از چین وارد بازار شده، بزرگترین بازار خودروهای جدید جهان و همچنین بزرگترین بازار خودروهای برقی.

این برند در حال حاضر کراس اوور U5 خود را در چین می‌فروشد، قبل از شیوع کرونا برای فروش در اروپا هم برنامه داشت، ولی خبری از فروش در ایالات متحده نیست.

Electrify America علاقه خود را برای استفاده از شارژر رباتیک خودروهای خودران ابراز کرده است.

این فناوری با فناوری شارژر snake تسلا که در سال 2015 ارائه داد، متفاوت است. Snake رانندگان را ملزم می‌کند تا در کنار یک ایستگاه شارژ قرار بگیرند و سپس از snake برای اتصال به درگاه شارژ خودرو استفاده کنند.

حرکت پیچ و تاب سیم کابل شارژ خودکار کمی ناخوشایند بود. حتی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در آن زمان گفت “یه جورایی اشتباهه””kinda wrong”. شاید به همین دلیل هیچ وقت به مرحله تولید نرسید.

یا شاید فقط رانندگان خودرو برقی علاقه‌ای ندارند. در نظرسنجی سال گذشته، آن‌ها گفتند رباتیک آنقدرها هم مفید نیست و بسیاری شارژ بی سیم را ترجیح دادند.

با این حال، Aiways  به خاطر عدم نیاز به پیدا کردن شارژر متفاوت است. چون او شما را می‌یابد. آیا این سیستم می‌تواند نظر شما را عوض کند؟

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *