تسلا در چین | زمان مناسب مکان مناسب

تسلا در چین

در ماه مارس، 30 درصد بازار فروش خودرو برقی چین دست تسلا بوده است.

به سرعت اثبات می‌شود که تصمیم تسلا برای افتتاح کارخانه در چین کار بسیار خوبی بوده است.

به گفته گروه بازرگانی انجمن خودروهای مسافرتی چین(CPCA)، این خودروساز «سیلیکون ولی» در ماه مارس، 10160 اتومبیل برقی را در چین تحویل داد که بالاترین تعداد تحویل ماهانه خود در بزرگترین بازار خودروهای جدید در جهان است.

به گزارش CNBC، طبق گزارشات CPCA که از روش شمارش متفاوتی نسبت به آمار تحویل خود تسلا استفاده می‌کند، این فروش ها 30 درصد از بازار اتومبیل‌های برقی چین را تشکیل می‌دهد.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


گزارشات CPCS نشان می‌دهد که تسلا در ماه فوریه حدود 3900 اتومبیل و در ژانویه 2620 خودرو فروخته است.

این نشان دهنده پیشرفت قابل ملاحظه و سریع برای تسلا است که در ژانویه 2019 کارخانه چینی خود را افتتاح کرد و اولین خودروهای ساخت چین خود را در اواخر سال گذشته تحویل مشتریان چینی داد.

این خودروساز پیش از این اتومبیل‌های خود را از کارخانه فرومنت کالیفرنیا وارد می‌کرد، اما هزینه های حمل و نقل و عوارض واردات باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شد. پیش بینی می‌شود خودروهای ساخته شده در چین حاشیه سود بیشتری نسبت به خودروهای ساخته آمریکایی داشته باشند.


تسلا حدود 103000 خودرو در سه کارخانه در سه ماه اول 2020 تولید کرد که بهترین استارت ساخت برای یک سال است.

دولت چین به تسلا امتیازات قابل توجهی داده است. به طور سنتی خودروسازان خارجی که قصد ساخت اتومبیل در چین را دارند، موظف شده اند به صورت 50-50 با بنگاه‌های محلی سرمایه گذاری مشترک انجام دهند، اما تسلا مجاز است بنا بر توافق ویژه با دولت، خودش کارخانه را اداره کند. همچنین در سال2019 تسلا معافیت مالیات خرید 10 درصدی دریافت کرد.

در حال حاضر تسلا در کارخانه چین مدل3 را می‌سازد و قصد دارد مدلY را هم اضافه کند. این خودروساز امیدوار است به تولید سالانه 150 هزار خودرو در سال در این کارخانه برسد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *