غول باتری سازی calt آماده ساختن باتری با توانایی پیمودن میلیون مایلی

باتری سازی calt

پیشرفت باتری‌ها آنقدر سریع پیش می‌رود که ایده یک باتری میلیون کیلومتری سال پیش مطرح شده بود.

در حال حاضر این موضوع شاید در چند سال آینده برای تسلا و جنرال موتور باشد، اما پشتیبان باتری سازی calt فاش کرده است که این فقط منجصر به بخش R&D یک خودروساز خاص نیست.

باتری سازی calt

رئیس Zeng Yuqun در مصاحبه با بلومبرگ گفت: باتری سازی calt یک نوع باتری را توسعه داده است که 16 سال یا 2 میلیون کیلومتر (1.24 میلیون مایل) دوام خواهد داشت و آن را به هر خودروساز علاقه مند پیشنهاد می‌کند.

Zeng گفت: «اگر کسی سفارش بدهد، ما آماده تولید هستیم.»


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


به گفته او، قیمت باتری میلیون مایلی فقط 10 درصد بیشتر از باتری‌های موجود در اتومبیل‌های برقی فعلی خواهد بود. این حق بیمه آنقدر که به نظر می‌رسد دلهره آور نیست، زیرا قیمت باتری لیتیوم یون به سرعت در حال کاهش است. طبق منابع مالی Bloomberg New Energy، دقیقاً از سال 2018 تا 2019 قیمت این پک‌ها، 13% به ازای هر واحد کمتر شده است.

CATL در حال حاضر باتری‌های تسلا را برای استفاده در اتومبیل‌های تولید شده در چین تأمین می کند. به گفته بلومبرگ، CATL یک مرکز تولیدی در آلمان اضافه می‌کند که بیش از 70 درصد نیاز باتری BMW را تولید می کند. باتری سازی calt همچنین با آئودی و پورشه نیز همکاری می‌کند.



Zeng ساخت کارخانه باتری در ایالات متحده را رد نکرد، اما به بلومبرگ گفت که در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد.

باتری‌های میلیون مایلی می‌توانند هنگام پایان عمر خودرو، برای استفاده‌های دیگری به کار برده شوند. در نتیجه ممکن است هزینه‌ها در خودرو برقی کاهش پیدا کنند هم قیمت خرید پایین‌تر و هم استهلاک پایین‌تر.

چندین خودروساز بحثی درباره استفاده دوباره از باتری‌های خودرو برقی با عنوان  “عمر دوم” مطرح کرده‌اند. باتری‌های میلیون مایلی طول عمر بیشتری برای این برنامه‌ها دارند و این باعث افزایش ارزش باتری‌ها می‌شود.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *