BMW در یک شرکت با هدف تولید بنزین کربن صفر سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری BMW

BMW در حال سرمایه گذاری در شرکت Prometheus Fuels است، شرکتی که قصد دارد از CO2 جو برای تولید بنزین استفاده کند.

BMW در بیانیه مطبوعاتی گفته است که پرومتئوس قصد دارد فروش سوخت خود را در اواخر سال جاری با قیمتی قابل مقایسه با بنزین معمولی آغاز کند. طبق بخش سؤالات متداول وب سایت خود(FAQ) ، پرومتئوس همچنین قصد دارد سوخت دیزل و جت تولید کند.

این سرمایه گذاری از طریق زیرمجموعه ی سرمایه گذاری BMWiVentures خودروساز انجام می‌شود. پرومتئوس گفت: این خودروساز در حال تهیه بودجه 12.5 میلیون دلاری است. اگرچه مبلغ دقیق آن افشا نشده است، اما به احتمال زیاد این مقدار و یا بیشتر است.

در حالی که BMW همچنان به ساخت اتومبیل‌های برقی متعهد است، مدیران معتقدند که سوخت‌های مصنوعی به کاهش سریع‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند.

سرمایه گذاری BMW

Greg Smithies،شریک BMWiVentures، در بیانیه‌ای گفت: “متوسط عمر خودروها در جهان به بیش از 8 سال می‌رسد؛ این موضوع به این معنی است که حتی اگر همه خریدهای دنیا فقط اتومبیل برقی شود، هنوز هم تقریباً یک دهه طول می‌کشد تا موتورهای احتراق داخلی امروز از جاده‌ها خارج شوند.”

بنزین مصنوعی پرومتئوس یک سوخت کربن خالص صفر است، به این معنی که هیچ کربن اضافی به جو نمی‌افزاید. این گاز هنوز هم مانند سوخت بنزین معمولی در هنگام سوختن در موتور احتراق داخلی ، CO2 تولید می‌کند اما از آنجا که این ماده از دی اکسید کربن موجود در هوا ساخته شده است، حداقل در تئوری، انتشار آن را به طور موقت از بین می‌برد.

اما توجه به این نکته ضروری است که خنثی کردن کربن، اطمینانی برای کارآمد بودن یا تمیز بودن در قبال دیگر معیارهای زیست محیطی نمی‌دهد.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


هنوز برخی از خودروسازان نسبت به سوخت‌های مصنوعی خوش بین هستند. در ماه آوریل، مدیر ارشد عملیات شرکت مک لارن، جنس لودمن گفت این شرکت به دنبال جایگزینی برای سوخت‌های مصنوعی به عنوان جایگزین احتمالی اتومبیل‌های باتری برقی است.
bmw

به راحتی می توان جذابیت سوخت‌های مصنوعی را مشاهده کرد. پرومتئوس ادعا می‌کند که سوخت این خودرو در هر خودروی بنزینی موجود بدون تغییر کار خواهد کرد، بنابراین قول می‌دهد با تلاش کمتر از تبدیل همه خودروها به نیروی الکتریکی ، میزان انتشار گاز گلخانه‌ای اتومبیل‌های موجود در جاده را کاهش دهد.



تحقیقات انرژی وزارت امور خارجه ایالات متحده در این زمینه چالش‌های زیادی را برای مقیاس بندی تولید ایجاد کرده است، اگرچه شرکت‌ها ممکن است چنین روش‌هایی را در مقیاس کوچکتر امتحان کنند.

در همین حال، BMW اخیراً تعهد خود را نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی مجدداً مورد تأیید قرار داده و تأیید کرد که یک عملیات برنامه ریزی شده از مدل‌های جدید طبق برنامه ادامه خواهد یافت. در حالی که ایالات متحده دیگر Tesla Model Y با ابعاد iX3 را دریافت نمی‌کند، ولی مدل‌های iNext و i4 از شرکت BMW هنوز در راه هستند.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *