مینی و چین در حال انجام چند همکاری بزرگ

مینی

مینی قصد دارد یک کراس اوور کوچک جدید برقی، در چین بسازد و حدود سال 2022 به ایالات متحده صادر کند.

BMW، صاحب نام تجاری Mini، اهمیت حیاتی بازار خودروی چین را درک می‌کند و دولت چین هم اهداف بزرگی برای وسایل نقلیه برقی دارد. بنابراین جای تعجب نیست که Mini از یک سرمایه گذاری مشترک با چین برای تولید دو SUV جدید استفاده کند: یکی تمام الکتریکی و دیگری با موتور احتراق داخلی.

مجله Autocar انگلستان در این هفته گزارش داد که دو خودرو SUV Mini “بزرگترین جهش عملکرد آن از زمان به مالکیت رسیدن آن به BMW در 2001 است.”

مینی برقی جدید در چین فروخته می‌شود و به بازارهای دیگر از جمله انگلیس نیز صادر می‌شود. هیچ حرف قطعی در مورد فروش آن در ایالات متحده وجود ندارد، اگرچه مدیران Mini آسیا و آمریکای شمالی را بازارهای قابل رشد می دانند.

مینی

طبق منبع داخلی Autocar ، SUV برقی جدید:

-از بدنه SUV پنج درب با ابعاد مشابه BMW X1 استفاده می‌کند.

– به جای استفاده از پلت فرم‌های قدیمی برروی یک پلت فرم مشترکا توسعه یافته جدید بنا شده است.

-از سلول‌های باتری(عاری از کبالت) SVolt، که قبلا درGreat Wall Motors بوده، استفاده کرده است.

-با عنوان “Paceman” نامگذاری شده است.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


موتور احتراقی SUV جدید که از خودرو برقی بزرگتر خواهد بود، در اندازه یک BMW X3 است. این بزرگترین وسیله نقلیه مینی است که هنوز هم مناسب سلیقه آمریکایی‌ها برای وسایل نقلیه بزرگ است.

در این نشریه همچنین گمانه زنی شده است که کراس اوور برقی کوچک Mini می تواند BMW i3 را (بدون ارائه جزئیات بیشتر) جایگزین کند.

در ماه نوامبر سال 2019 اخبار مربوط به BMW که با Grand Wall Motor چینی برای ساخت خودرو برقی کار می‌کند، گزارش شده است. وسایل نقلیه تولید شده و نمایش داده شده در آنجا به دو مدل Mini و Great Wall Motor محدود شده بود.

ساخت و سازها بین سال‌های 2020 و 2022 انجام می‌شود بنابراین تا تولید این کراس اور جمع و جور چند سال فاصله داریم. این مرکز که در Zhangjiagang واقع در استان جیانگ سو واقع شده است، ظرفیت تولید سالانه 160،000 وسیله نقلیه را دارد.که همین کمپانی با سرمایه گذاری مشترک باتری نیز تولید می‌کند.

در یک توسعه جداگانه، شرکت چینی با مالکیت BMW ، BMW Brilliance، در ماه آوریل ساخت کارخانه 3.2 کیلومتر مربعی را در Tiexi چین آغاز کرد. این تسهیلات توسعه یافته به BMW کمک می‌کند تا 150،000 خودروی الکتریکی در سال در چین تولید کند. لیست مدل‌های ساخته شده در Tiexi شامل نسخه‌های تمام الکتریکی سدان‌های سری 3 و سری 5 و همچنین کراس اوور X1 و یک SUV الکتریکی دیگر است.



در همین حال، در ایالات متحده، مینی شروع به فروش هاچ بک SE جدید الکتریکی در ماه مارس کرد. Mini Cooper SE بدون مشوق‌های مالی برای خرید از 29،900 دلار شروع می شود. باتری 32.6 کیلووات ساعت آن برای حدود 110 مایل برد مناسب است. موتور181 اسب بخاری Cooper SE اجازه می‌دهد تا در 6.9 ثانیه از صفر تا صد را پر کند.

Autocar گزارش می‌دهد که این برند روی نسخه جدیدی از SE هاچ بک EV کار می‌کند، با برد طولانی تر و قابلیت شارژ سریع 150 کیلووات.

در ماه مارس، ما فهمیدیم که نمایندگی‌های BMW در ایالات متحده برنامه‌هایی را برای ورود SUV برقی iX3 به آمریکا آماده کرده‌اند. دلالان معتقد بودند که دامنه حرکتی 200 مایلی  iX3برای خریداران BMW ایالات متحده جذاب نخواهد بود.

مینی

پلاگین هیبریدی Mini نیز ظاهراً در ساخته شده‌ها قرار دارد. یکی از کارکنان Mini به Autocar گفت که PHEV های آن “دارای یک برد الکتریکی بسیار پیشرفته” هستند. هیبرید پلاگین جدید BMW 330e دارای برد 23 مایل است، که نسبت به مسافت تمام الکتریکی نسخه قبلی آن 14 مایل بهبود پیدا کرده است.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *