پلتفرم خودرو برقی ماهیندرای | مناسب برای تاکسی و وانت برقی

پلتفرم خودرو برقی ماهیندرای

خودروسازی ماهیندرای هند اعلام کرد که از پلت فرم REE برای خودروهای الکترونیکی تجاری استفاده خواهد کرد

دو شرکت خودروساز ماهیندرای هند و REE اسرائیل، چهارشنبه از طریق انتشار در مطبوعات اعلام کردند که ماهیندرا قصد دارد وسایل نقلیه الکتریکی تجاری را با استفاده از یک پلتفرم از استارتاپ REE Automovie اسرائیلی به بازار عرضه کند.

REE یک پلتفرم اسکیت بورد برقی با تقریباً تمام تجهیزات مکانیکی، به غیر از باتری و تجهیزات مربوطه مانند خنک‌کننده و توزیع برق است. در قوس چرخ‌ها جای می‌گیرد و دارای موتورهای توپی داخل چرخ است.

پلتفرم خودرو برقی ماهیندرای


نگاهی موشکافانه به تسلا مدل S


این استارتاپ با شرکت ماهیندرا تفاهم‌نامه‌ای را برای استفاده از این سیستم‌عامل هم برای بازار هند و هم بازارهای بین‌المللی امضا کرده است (نام ایالات‌متحده به‌طور خاص اشاره نشده است). طبق گفته REE این همکاری برای رسیدن به فروش جهانی 200 تا 250 هزار دستگاه وسیله نقلیه است.

هیچ‌یک از شرکت‌ها جزئیات مربوط به مدل این وسایل نقلیه را ارائه نداده‌اند، اما REE می‌گوید که این پلتفرم آنقدر انعطاف‌پذیر هست که بتواند از وانت تا تاکسی را پشتیبانی کند. اگرچه تعدادی از رقبای این شرکت‌ها هم خواهان خرید این پلتفرم هستند.

پلتفرم REE احتمالاً با سیستم Arrival مقایسه شود، سیستمی که امید داریم بتواند طیف گسترده‌ای از EVهای تجاری مثل UPS را ایجاد کند.

همچنین با Rivian نیز قابل مقایسه است، سیستمی که تأمین وانت‌های تجاری را برای آمازون توافق کرده است.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


Lordstown Motor یکی از معدود شرکت‌هایی است که قصد دارد از موتور توپی داخل چرخ در ناوگان یا کامیون‌های تجاری با حجم بیشتر استفاده کند. اگرچه بر اساس طرحی از شرکت اسلوونیایی Elaphe که در اوهایو تولید شده، موتورها در پلتفرم معمولی کامیون استفاده می‌شود.

استارت صعود تولید خودروهای الکتریکی ماهیندرا از 2-3 سال پیش کلید خورد، زیرا به نظر می‌رسد اقتصاد اطراف آن‌ها در حال تغییر است. هند متعهد شده است تا سال 2030 فروش خودروهای جدید احتراقی را پایان دهد.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب در زمینه خودرو برقی 


ماهیندرا در بازار داخلی خود، ماشین کوچک الکتریکی e20 که توسط Reva طراحی شده و در سال 2010 آن را خریداری کرده است، به فروش می‌رساند. پیش از این شرکت قصد داشت با وانت دیزلی به ایالات متحده برود، اما به دلیل مشکلات با وارد کننده، این طرح را متوقف کرد.

اخیرا ماهیندرا تولید آفرود Roxor خود را در کارخانه‌ای در دیترویت آغاز کرد. روکسور به‌عنوان یک خودروی side-by-side ATV به جای یک خودرو به بازار عرضه می‌شود و از استانداردهای ایمنی و آلایندگی فدرال برای وسایل نقلیه قانونی در خیابان برخوردار نیست. هرچند در برخی از ایالت‌ها مانند سایر ATV ها امکان رانندگی در جاده‌های عمومی وجود دارد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *