فولکس واگن ای گلف | خوشتیپ، آلمانی و مهم تر از همه فولکس

فولکس واگن ای گلف

نگاهی به خودروی فولکس واگن ای گلف

خودروی جدید ای گلف از کمپانی فولکس واگن پیمایش 300 کیلومتری دارد و به همین دلیل این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خود، بسیار کاربردی‌تر می‌باشد.

نکات کلیدی:


مدل/سایز موتور: موتور 136 اسب بخاری فولکس واگن


سوخت: برق


چکیده:

سواری خوبی دارد

بسیار کارآمد برای امور روزمره

افزایش پیمایش مدل جدید این خودرو (300 کیلومتر) این خودرو را بسیار کارآمد کرده است.

از نظر ظاهری هم واقعا شبیه خودروهای سری گلف است. البته این مسئله ممکن است برای همه خوش‌آیند نباشد.

پیش‌زمینه

بسیاری از مردم هنوز تصور می‌کنند که خودروهای کمپانی فولکس واگن دیزلی هستنند؛ اما این کمپانی برای اعتبار بخشیدن به نام برندش در تلاش است تا خود را به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی در زمینه‌ی خودروی برقی تبدیل کند؛ اما تا عرضه شدن خودروهای در حال توسعه‌ی خود در بازار چند سالی فاصله دارد. در این راستا سری خودروهای ای گلف این کمپانی نشانه‌هایی از این آینده‌ی نوید بخش می‌باشد.

طراحی و مهندسی:

خودرو فولکس واگن ای گلف خودروای تماما الکتریکی (برخلاف خودرو گلف جی تی ای) است. این خودرو از موتور ۱۰۰ کیلوواتی که توسط باتری‌های یون لیتیم روی کف خودرو، تغذیه می‌شوند، استفاده می‌کند و یک گیربکس تک سرعته، قدرت موتور را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. این خودرو نسبت به سایر مدل‌های خود بسیار شبیه نسخه گلف است؛ اما چرخ های این خودرو باعث شده است تا این مدل در رده خودروهای eco تا اسپورت به شمار بیاید؛ اما با این وجود، باز هم خودروی کاربردی به حساب می‌آید.

 

تجربه رانندگی با خودروی فولکس واگن مدل ای گلف:

این خودرو مثل سایر خودروهای برقی کاملاً بی‌صدا، نرم، بهینه می‌باشد به علاوه اینکه به واسطه گشتاور عالی‌ای که در موتور تولید می‌شود، شتابی بالا برای حرکت خود دارد و رانندگی راحت‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد. جرم باتری این ماشین ۳۴۵ کیلوگرم است که به کنترل و هندلینگ ماشین کمک کرده و این موضوع سواری این خودرو را بسیار راحت کرده است.

 

اگر از رانندگان قدیمی خودروهای دیزلی فولکس بخواهید تا با این خودرو رانندگی کنند، قطعا از سواری این خودرو شگفت‌زده خواهند شد؛ زیرا هیچ ماشینی برای سواری در شهر بهتر از یک خودرو الکتریکی مخصوصا ای گلف نمی‌باشد. هرچند به علت افزوده شدن میزان برد این خودرو نسبت به سری قبلی خودش در اتوبان‌ها نیز می‌توان با خیالی جمع‌تر از این خودرو بهره برد.

 

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg

پس باوجود اینکه خودروهای الکتریکی زیادی فاکتورهای مشابهی را نسبت به هم دارند، پس تفاوت این خودرو با بقیه در چیست؟

خب اولا که این خودرو از سری خانواده‌ی گلف است. این برند بودن به تنهایی فروش خودرو را بالا می‌برد بدون در نظر گرفتن 5 درب و ظرفیت 5 نفره و هاچ بک بودن این خودرو. از خانواده‌ی گلف بودن این خودرو به معنی این است که همه چیز درست کار خواهد کرد و کیفیت نیز بالاست.

 

دکمه‌ی تعویض حالت رانندگی این خودرو عموما برای خودروهای چپ فرمان تهیه‌شده است؛ اما برای خودروهای راست فرمان این دکمه در سمت چپ اهرم دنده قرارگرفته است. به همین دلیل به‌راحتی قابل مشاهده نیست. اما اگر بتوانید این دکمه را پیدا کنید، سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اکو پلاس را در اختیار شما می‌گذارد. در ضمن در این خودرو خبری از حالت اسپورت نیست.

تنظیمات اکو به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری، حفظ حداکثر قدرت موتور تا 95 اسب بخار و همین‌طور کاهش عملکرد سیستم تهویه هوا و کالیبره کردن پاسخ‌دهی پدال سرعت می‌باشد. در حالت اکو سرعت به بیشتر از مقدار 115 کیلومتر بر ساعت نمی‌رسد. 0 تا 100 برای این خودرو برای این خودرو در مدت زمان 13.4 ثانیه به دست می‌آید. سیستم تنظیم اکو پلاس توان موتور را تا 75 اسب بخار، گشتاور را تا 175 نیوتون متر و حداکثر سرعت را نیز تا 56 مایل بر ساعت نگه می‌دارد. تنظیمات مرتبط با پاسخ‌دهی پدال سرعت را نیز مجدداً کالیبره کرده و سیستم تهویه هوا را نیز غیرفعال می‌کند.

 

همچنین شما می‌توانید میزان و شدت ترمز احیاکننده را نیز تغییر دهید. اگر شما اهرم دنده را به سمت چپ حرکت دهید به سه حالت D1 D2 D3 دسترسی پیدا می‌کنید (خیلی برامون جالبه که بدونیم چه تعدادی از رانندگان این خودرو از این موضوع مطلع‌اند. چونکه این آپشن به این راحتیا در دسترس نیست). اگر شما اهرم دنده را به سمت راست بچرخانید تنظیمات به حالت D برمی‌گردد. همینطور می‌توانید اهرم را به سمت پایین بفشارید تا به تنظیمات سری B دسترسی پیدا کنید. از این طریق و با افزایش میزان ترمز احیا کننده می‌توانید انرژی بیشتری را به باتری برگردانید و بازخورد ماشین را افزایش دهید. برای اینکه بخواهید اثرات تغییر دنده را در بازخورد ماشین ببینید در پیچ‌های سرازیری در حالات D2 D3 B چراغ‌های ترمز زمانی که پایتان را از پدال سرعت برمی‌دارید روشن می‌شوند.

 جدا از پنهان بودن محل سوییچینگ خودرو و امکان متناسب سازی پاسخ دهی ترمز احیا کننده که کمتر کسی از آن آگاه است، فضای داخلی ماشین نیز بیشتر به استانداردهای گلف شبیه است و این موضوع یعنی اینکه عملکرد خودرو چندان جالب نیست. گلف اخیرا ارتقاهایی نیز داشته است اما اکثر مردم این‌ها را به‌سختی متوجه می‌شوند.

 

یکی از این موارد ارتقا، بزرگ‌تر شدن صفحه‌ی لمسی خودرو و ارتقا گرافیک آن می‌باشد. نقشه‌خوانی روی سامانه satnav واضح‌تر بوده و جزئیاتی همچون خطوط خانه‌ها و باندهای فرودگاه را نیز نشان می‌دهد. برای دسترسی به رادیو و یا satnav باید در سمت بالا چپ صفحه نمایش دو دکمه menu و home را بزنید. خودروهایی همچون بی ام دبلیو ای درایو به دلیل اینکه موارد بالا را تنها با فشردن یک دکمه در اختیار کاربر قرار می‌دهد برای مشتریان جالب‌تر می‌باشند. اما با این وجود گزینه مرتبط با سیستم تنظیم و کنترل آلاینده‌های هوایی خودروهای گلف در مکانی به جز صفحه نمایشگر خودرو قرار دارد و این موضوعی خوب و جالب می‌باشد. نکته خوب دیگر راجب خودرو گلف که خیلی از ماشین‌های الکتریکی دیگر ممکن است نداشته باشند وجود محفظه‌ای مجزا در زیر کاپوت برای نگه‌داری کابل‌های شارژ می‌باشد.


درباره نحوه کار سیستم خودرو برقی بیشتر بدانید. رفتن به صفحه دوره آنلاین


دیدگاه اقتصادی فولکس واگن ای گلف

برد رسمی NEDC این خودرو 300 کیلومتر است اما این کمپانی دامنه پیمایش این خودرو را به شکل رسمی معادل با 124 مایل عنوان می‌کند. با اینکه که ما برد باتری را در طی آزمایشات متعددی که با این خودرو داشته‌ایم 240 کیلومتر ثبت کرده‌ایم اما این کمپانی با این گزارش‌هایش خودرو را زیر قیمت به حراج می‌گذارد. سری قدیمی‌ای گلف را با باتری پر و شارژ شده تست کردیم و بردی معادل با 160 کیلومتر را ثبت کردیم. حال اگر برد خودرو 240 کیلومتر باشد خودرو برای استفاده در اتوبان‌ها و جاده‌ها نیز بسیار مناسب می‌باشد. ای گلف را می‌توان با پریزهای خانگی در طی 17 ساعت شارژ کرد. شارژرهای خانگی ۳.۶ کیلووات می‌تواند باتری کاملاً خالی‌شده را در ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه شارژ کند. به‌واسطه سیستم شارژ رسانی مرکب ccs و شارژ DC، باتری می‌تواند در طی ۴۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ گردد.


نگاهی به خودرو جگوار i pace | رقیب تسلا با شتابی باورنکردنی 


قیمت و مدل‌های مختلف:

ای گلف بین ۳۲۱۹۰ الی ۲۷۶۹۰ هزار پوند (پس از دریافت کمک هزینه 4500 پوندی از سمت دولت) قیمت‌گذاری شده است. خودروای که ما تست کردیم با احتساب آپشن‌های مذکور قیمت‌های فوق را به همراه داشته است: ورودی keyless ۳۶۵ پوند، کمکی lane به همراه پردازنده نور ۱۲۲۵ پوند، رنگ سفید ۲۸۰ پوند. هزینه‌ها باتوجه به موارد ذکر شده و همین‌طور باوجود باتری با 8 سال گارانتی تا برد 99360 مایل، 34060 هزار پوند می‌باشد.

 

جمع‌بندی

ای گلف به علت آرام بودن و لطیف و نرم بودن داشتن هندلینگ عالی و همین‌طور داشتن شتاب خطی بالا خودروای بسیار مناسب است. این خودرو با داشتن 5 در و 5 صندلی بسیار مفید و کارا می‌باشد و شرایطی آرام تر برای مسافرت شما فراهم می‌کند.، افزایش برد خودرو بهترین ارتقا نسبت به مدل قبلی این خودرو می‌باشد که از 160 کیلومتر به 240 کیلومتر افزایش‌یافته است که این ارتقا این خودرو را به انتخاب بهتری برای عموم مردم مبدل می‌کند. علاوه بر اینکه این خودرویی ایده آل برای راندن در شهر محسوب می‌شود اما باز هم با اطمینان خاطر بیشتری می‌تواند در اتوبان‌ها و جاده‌ها به شما سواری دهد. این اتومبیل فقط با داشتن ۹% مالیات بسیار جذاب‌تر و کاربردی‌تر شده است. با احتساب همه این‌ها ای گلف امتیاز ۹ از ۱۰ در رتبه‌بندی خودروهای این وب‌سایت دریافت کرده است. از آنجایی که این خودرویی ایده آل برای مصارف روزمره مردم می‌باشد عموم مردم دیدگاهی جالب نسبت به این خودرو دارند. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که ای گلف جلوه‌ای کوچک از چیزی است که این کمپانی در آینده قرار است به نمایش بگذارد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط علی زمانی ترجمه شده است ومتن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *