بیل گیتس : هیچ وقت ایلان ماسک را با استیو جابز اشتباه نگیرید.

بیل گیتس و ایلان ماسک

بیل گیتس هیچ وقت ایلان ماسک را با استیو جابز اشتباه نگیرید.

استیو جابز، بیل گیتس و ایلان ماسک سه نفر از موثرترین افراد قرن اخیر هستند که همواره با یکدیگر مقایسه می‌شوند. در این مقاله به بررسی تمایز ایلان ماسک و استیو جابز از دیدگاه بنیانگذار مایکروسافت می‌پردازیم.

مصاحبه اخیر بلومبرگ تکنولوژی با بیل گیتس به پایان یافتن مقایسه استاندارد که اغلب در مورد استیو جابز و ایلان ماسک می‌شنوید، کمک کرد. مردم هردو را بسیار شبیه هم می‌دانند چرا که هردو رهبری سازمان‌های بسیار موفقی را بر عهده دارند و هردو مبتکر هستند. اما بیل گیتس گفت هرکس آن‌ها را بشناسد هیچ گاه آن‌ها را اشتباه نمی‌گیرد.

گیتس اشاره کرد احتمالا پیشرفت به سوی حمل و نقل برقی آسان‌ترین راه برای حذف کربن در جهان است. در ادامه بلومبرگ تکنولوژی پرسید آیا بنیانگذار مایکروسافت این مسئله را اغراقی برای فروش بازار توسط تسلا و نیکولا می‌داند؟

بیل گیتس و ایلان ماسک


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


وی پاسخ داد که ماسک با تسلا به متوقف کردن تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، حتی اگر این اتومبیل‌ها قیمت بالایی داشته باشند. با این اوصاف، وی تصریح کرد این کار فقط با افزایش سهم بازار خودروهای برقی امکانپذیر نیست. انتشار کربن از منابع دیگر بسیار مهمتر و چالش برانگیزتر است. تلاش چین برای خنثی کردن کربن تا سال 2020 باید این مورد را در نظر بگیرد.

سپس بلومبرگ تکنولوژی از گیتس درباره شباهت ماسک و جابز پرسید. به طور دقیقتر، آیا ایلان ماسک استیو جابز جدید است؟ همانگونه که بسیاری سعی می‌کنند آن دو را یکی کنند.



گیتس با ذکر این نکته که وقتی هرکدام را مجزا بشناسید، این نوع تفکر را عجیب خواهید دانست. از نظر او، استیو جابز در طراحی، بازاریابی و انتخاب افراد مناسب برای کارهای مورد نیاز نابغه بود، اما ماسک یک مهندس عملگر است. با این اوصاف آنها را متفاوت می‌بینید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا ماسک بیشتر از آنچه گیتس می‌گوید به جابز شباهت دارد؟ یا او ارزیابی درستی مخصوصا پس از روز باتری تسلا دارد؟ نظر خود را بگویید و با سایر خوانندگان ما به بحث بنشینید.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

۱ دیدگاه برای “بیل گیتس : هیچ وقت ایلان ماسک را با استیو جابز اشتباه نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *