پرفروش ترین خودرو برقی در دنیا | برتری تسلا مدل 3

پرفروش ترین خودرو برقی در دنیا

تعجبی ندارد که تسلا مدل3 در این زمینه پیشرو باشد، اما بقیه خودروهای برقی در کشورهای مختلف چه آماری دارند؟

در سال 2019 فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی به عدد 2.1 میلیون رسیده است. انتظار می‌رود در پایان سال 2020 این رقم به شدت افزایش پیدا کند. امسال می‌شد سال قوی‌تری از نظر فروش داشته باشیم اما بیماری کرونا در این اعداد تاثیر گذاشت. خوشبختانه برای خودروهای برقی و به طور کلی برای اتومبیل ها فضای بدی بوجود نیامد.

Uswitch این اطلاعات را بررسی کرد تا بفهمد کدام مدل‌های کاملا برقی در کشورهای جهان محبوبترین هستند. تسلا در 21 کشور از 60 کشور مورد بررسی، در راس لیست قرار گرفت. تسلا مدل 3 بالاترین میزان فروش را در سطح جهانی دارد و این مدل بالاترین فروش را در 19 کشور دارد. این اتفاق ایالات متحده را به عنوان رهبر صنعت جهانی خودرو تبدیل می‌کند.

پرفروش ترین خودرو برقی در دنیا

 


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


Uswitch تعداد کمی از خودروهای برقی را که در بررسی‌های خود عملکرد خوبی داشته‌اند را نیز برجسته کرد، خودروهایی مانند نیسان LEAF، رنو ZOE، سری BAIC EC و فولکس واگن e-Golf. بعد از تسلا مدل3 در 19 کشور، LEAF با 9 کشور، ZOE و EC با 6 کشور و گلف الکترونیک با 3 کشور در رده‌های بعدی به خود اختصاص دارد.

همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، چند EV دیگر هم وجود دارد، با این حال این نمودار آن‌ها را با نام برند رتبه‌بندی کرده است، چرا که تعداد کمی از این برندها وسایل نقلیه الکتریکی غیر از موارد ذکر شده در بالا را می‌فروشند.

پرفروش ترین خودرو برقی در دنیا



سارا برومفیلد، متخصص انرژی Uswitch گفت:« این تحقیق نشان می‌دهد تسلا مدل 3 در 19 کشور بر بازار تسلط دارد، احتمالا به این دلیل که مقرون به صرفه‌ترین تسلا موجود در بازار است و البته با راننده اتوماتیک عرضه می‌شود. همچنین رنو و نیسان نیز به خوبی در بسیاری از کشورها در بازار EV موفقیت کسب کرده‌اند.»

او در ادامه اشاره کرد که شاید هرگاه افراد بیشتری به تحقیق درباره اتومبیل‌های با مصرف انرژی بیشتر بپردازند به مزایای برقی بودن پی خواهند برد. این اتفاق باعث می‌شود خودروسازان بیشتری به سمت EV بروند و در نهایت به بازار آفریقا نیز برسند. برومفیلد به ما یادآوری می‌کند که داشتن خودروی برقی اغلب بسیار ارزان‌تر از خودروهای با سوخت فسیلی است. با این حال، او به این نکته هم اشاره می‌کند که حواستان به هزینه شارژ در منطقه خودتان نیز باشد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *