اولین موتورسیکلت برقی Zero SR / S به صورت سفارشی طراحی و ساخته شد.

موتورسیکلت برقی zero

Zero Motorcycles اخیراً با شرکت Deus ex Machina همکاری کردند تا اولین موتورسیکلت برقی Zero SR / S را ایجاد کنند.

Zero گهگاه با طراحانی همکاری کرده است که پلت فرم Zero را در جهت‌های کاملاً جدید (و اغلب شگفت‌انگیز) توسعه داده‌اند.

ماژولی بودن موتورسیکلت‌های برقی و نبود محدودیت‌های متداول در طراحی مانند مخازن بنزین و موتورهای احتراق داخلی درهای جدیدی را به روی طراحان خلاق موتورسیکلت بازکرده است.

آخرین اثر هنری موتورسیکلت از طرف سازنده سفارشی Michael “Woolie” Woolaway، بنیان‌گذار محل استقرار Deice ex Machina’s Venice Beach و مدیر اسبق موتورسیکلت ایالات‌متحده به ما ارائه‌شده است.

موتورسیکلت برقی zero

وولی برای اولین بار با Zero ملاقات کرد و دوچرخه SR/F خود را در مسابقات 2019 Pikes Peak Hill Climb Challenge دید.

همان‌طور که وولی توضیح داد:

«وقتی با بچه‌ها در Pikes Peak آشنا شدم و واقعاً خوب به موتور نگاه کردم، به ذهنم رسید این موتور سکوی مناسبی برای ساختن چیزی است که هیچ مخزن بنزینی ندارد و بدنه زیبایی دارد و چیزهای دیگر بیرون می‌آید و هیچ‌چیز وجود ندارد بنابراین در ذهنم بی‌سر و صدا داشتم فکر می‌کردم که دوست دارم با آن موتور چه‌کاری انجام دهم و آن مثل یک ورق کاغذ خالی بود.»

از آن رویداد، Zero SR / S کاملاً خوش قیمت را عرضه کرد که در همان پلت فرم SR / F ساخته‌شده است که به خوبی Pikes Peak را بالا می‌برد.

این موتور پایه ای برای طراحی مجدد وولی شد.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


وولی ادامه داد:

«من می‌خواستم نوعی از مدل‌های قدیمی و جدید، قدیمی را که با آن بزرگ‌شده‌ام و با فناوری جدید، بدون کار با کامپیوتر، فقط کف، پلاستیک، ابزارهای شکل‌دهی و اندازه‌گیری، ابزار انتقال و روش‌های قدیمی مدرسه انجام دهم.»

وولی برای کمک به آماده‌سازی بدنه جدید، به یک قالب فیبر کربن یک تکه و همچنین تخصص چندین مهندس هوافضا از لاکهید مارتین اعتماد کرد.

تعدادی از اجزای نمونه‌های به‌روز شده از نسخه‌های کارخانه خود مانند از بین بردن ترمزهای اصلی JJuan در ازای دریافت ترمز انگشتی (و در نتیجه عدم کنترل پا) و سیستم تعلیق Showa به‌روز شده بودند.

سایر اجزا به صورت سفارشی ساخته‌شده بودند. در واقع، وولی برای ساخت قطعات سفارشی از دوخت دقیق روی صندلی‌ها گرفته تا شیشه جلو اتومبیل شیشه‌ای، به تعدادی از دوستان و ارتباطات خود در صنعت متکی شد.



صندلی توسط Saddlemen ساخته‌شده است که اکنون برای من در آنجا کار می‌کنند. آن‌ها سال‌ها تمام صندلی‌های من را ساخته‌اند و کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند. پیچ و مهره روی صندلی در واقع نمادی استاندارد برای کیفیت بالا در سراسر ایالات متحده است. جزئیات مخزن بنزین نیز نمادی از کیفیت بالا است، نماد قدیمی بسیار نادر است و من وقتی آن را پیدا کردم عاشق آن شدم. شیشه جلو توسط گلن در زیرو ساخته شد و من برای کمک گرفتن از او فوق‌العاده شگفت‌زده شدم. او از بسیاری جهات صنعتگر است و این کار را با دست انجام داده است. Paul Taylor از Taylor Made Racing تمام کارهای کربن را انجام داد. در حقیقت این موتور در هنگام وقوع همه گیری کرونا تمام نشده بود، بنابراین پائول به اندازه کافی خوش ذوق بود و می‌توانست فضای کاری را در فروشگاه خود ارائه دهد، بنابراین ما آن را در آنجا ساختیم و من در چندین ماه گذشته موتور را در آنجا به پایان رساندم. خیلی ممنون از پل.

صحبت از قطعات سفارشی شد، وولی در طراحی با موتور کاملاً آزاد بود.

موتورسیکلت برقی zero

این امر منجر به انتخاب‌های جالبی شد ، از جمله یک جفت بالکت از یک ماشین فرمول یک که آن را به دوچرخه چسباند.

من کل موتور را شکل دادم و بسیار زیبا به نظر می‌رسید، اما فکر کردم، خب می‌دانید، قرار دادن یک بال روی آن بسیار زیبا است، زیرا بال‌ها بسیار خوب هستند. ما یک قطعه بالتینگ از یک ماشین فرمول یک داشتیم که توانستیم آن را برش دهیم و من چند کلاهک انتهایی درست کردم. کلاهک‌های انتهایی در واقع یک ضربه تصویری از یک ماشین مسابقه‌ای پورشه است. من آن‌ها را همان‌جا سوار کردم و فکر کردم که عالی به نظر می‌رسند. می‌دانید بال‌ها دوچرخه را کاملاً بیشتر ازآنچه فکر می‌کنید تثبیت می‌کنند مخصوصاً در سرعت و کمی نیروی رو به پایین اما بیشتر احساس می‌کردم جزئیات آن جالب و متفاوت است.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید و در اینجا صفحه اصلی این موتور سازی را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *