یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین
ما از جزئیات آن اطلاع نداریم اما سازنده گفت “باتری آسیب ندیده است”، این بدان معنی است که ساختار بسته ماژول ها و سلول های داخلی محافظت میشوند. خبر خوبی است، زیرا هیچ کس دوست ندارد آتش سوزی یک کامیون عظیم را در وسط شهر ببیند.
“آزمایش تصادف کامیون برقی با کامیون دارای موتور احتراقی یکسان نیست. انرژی حاصل از ضربه باید توزیع شود و باید در کل ساختار اطراف باتری پخش شود. حالت مطلوب این است که پلاستیک را تغییر شکل داده و انرژی جنبشی را توزیع کند. انرژی به اجزای کم اهمیت تر منتقل میشود.”
آماده شدن برای هر تست تصادف کاری سخت و طولانی است. برای درست انجام دادن تمام جزئیات ممکن است ماه ها برنامه ریزی دقیق طول بکشد. آزمون واقعی پس از انجام شبیه سازیهای متعدد انجام میشود. مهندس آزمایش Jakob Leygraf در بخش تحقیق و توسعه اسکانیا می گوید: “آزمایش تصادف واقعی در واقع فقط برای تأیید صحت محاسبات ما است”.
در طرح آزمایش شده (احتمالاً براساس مدل کامیون معمولی)، بسته های باتری در کنارههای کامیون نصب شده اند:
بسیار جالب است که ببینید اسکانیا نه تنها برای توسعه و معرفی کامیون های برقی در بازار کار میکرد (اخیراً آنها برنامه های قابل توجهی را برای سرمایه گذاری اعلام کردهاند) بلکه به چگونگی به حداقل رساندن پیامدهای تصادف نیز اهمیت میدهد.
این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را میتوانید در اینجا بخوانید