خودرو برقی در دوران زلزله ،سیل و سایر بلایای طبیعی

خودرو برقی در دوران زلزله

خودرو برقی در دوران زلزله چگونه می‌تواند به کمک زلزله زدگان بشتابد

اتفاق افتادن فجایع طبیعی اجتناب ناپذیرند به هر جال ما می‌تونیم جامعه‌مون رو بازسازی کنیم تا مقاوم‌تر باشند و سریع‌تر بهبود پیدا کنند. در این شرایط خودروهای برقی توانایی‌های منحصر به فردی دارند. بیاین یه نگاهی به یک فاجعه بزرگ در طول زمان بندازیم.


با موتورهای الکتریکی بیشتر آشنا شوید | برای شروع یادگیری کلیک کنید


حتی در خونه‌هایی که آسیب جدی نمی‌بینند، ابزار ضروری مثل برق، آب و گاز ممکنه قطع بشه. در سال 2011 در ژاپن یک زلزله بزرگ آمد. اول از همه برق برگشت، بیشتر از 24 ساعت هم طول کشید در بیشتر مناطق. نیسان لیف می‌تونه به عنوان یک منبع اورژانسی برق استفاده بشه با استفاده از سیستمی به نام Vehicle to home(اتصال خودرو به شبکه برق خانگی) یک خودرو الکتریکی می‌تونه برق یک خونه رو تا چند روز تامین کنه.

فقط یک ساعت بعد از زلزله، شرایط مردم رو مجبور کرد تا به سرپناه‌های عمومی بروند که هیچ امکاناتی نداشتند. از اون جایی که خودروهای الکتریکی دود تولید نمی‌کنند، می‌شه ازشون در فضای‌های سربسته استفاده کرد. باتری نیسان لیف می‌تونه نور و گرما رو برای سرپناه تامین کنه.


کتاب درباره خودرو برقی می‌خوای؟ برای وارد شدن به بزرگ‌ترین مرجع کتاب درباره خودرو برقی کلیک کن


بعد از سه ساعت، مردم به غذای گرم نیاز خواهند داشت. نیسان e-NV200 برقی دو تا پریز AC برق داره که به آسونی می‌شه گاز برقی، قوری برقی و سایر ملزمات آشپزخونه رو بهش وصل کرد. این موضوع به خوبی کیفیت زندگی رو برای مردم داخل سرپناه تغییر می‌ده. برق عموما اولین موضوعیه که ترمیم می‌شه تقریبا بعد از 24 ساعت. خودرو برقی رو می‌شه مثل باتری موبایل ازش استفاده کرد. اول، اون رو در مناطقی که برق هست شارژ می‌کنند. بعد می‌تونند به مناطقی که برق نیست حرکت کنند تا به عنوان منبع برق ازشون استفاده بشه.

دو هفته بعد از یک فاجعه بزرگ حمل و نقل ممکنه هنوز تحت تاثیر باشه. بعد از زلزله سال 2011 حدودا یک ماه طول کشید تا پمپ‌های بنزین شروع به کار کنند خیلی حیاتیه که جابه‌جایی مردم و منابع روتضمین کنی. خودروهای برقی منابع خوبی برای انجام این کار هستند و به طرز چشم گیری برای فجایع مناسبند.

این ویدیو از صفحه یوتیوب نیسان برداشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *