ایلان ماسک تایید کرد: تسلا سمی به سمت تولید انبوه خواهد رفت.

تسلا سمی

تسلا در سال 2017 تسلا سمی را منتشر کرد، البته هیچ به روز رسانی قابل توجهی در مورد پیشرفت آن در دست نیست.

براساس یادداشتی که شرکت CNBC بدست آورده است، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در تلاش است تولید انبوه «نیمه کامیون برقی» را آغاز کند.

در یادداشتی، ماسک از کارکنان خواسته با تمام توان برای افزایش تولید بروند، اما تاریخ قطعی راه اندازی را مشخص نکرد. وی گفت تولید باتری و موتور درgiga factory نوادا انجام می‌شود، و تولید بقیه اجزا احتمالا در ایالات دیگر انجام شود.

تسلا به طور صریح گزارش CNBC را تایید نکرده، اما وقتی در توییتر یک یادداشت واقعی گذاشته شد، ماسک به سادگی پاسخ داد بله.


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


هنگامی که او از تسلا سمی در یک رویداد خصوصی در سال 2017، پرده برداری کرد، ماسک ادعاهای بلند پروازانه و بزرگی را مطرح کرد. وی گفت که کامیون در هنگام بارگیری به حداکثر وزن 80000 پوند(36000 کیلوگرم) که طبق مقررات بزرگراه فدرال برای کامیونهای کلاس 8 مجاز باشد، دارای برد 500مایل(800 کیلومتر) خواهد بود. این کامیون همچنین هزینه کمتر و شتاب بیشتری نسبت به کامیون های دیزلی خواهد بود.

تسلا سمی

برد 500 مایل نصف برد کامیون های دیزل معمولی است، اما بسیار فراتر از چیزی است که با تکنولوژی فعلی باتری بدست آمده است. ادعاهای مربوط به باتری تسلا از ابتدا گیج کننده بوده و هیچ کامیون ساز دیگری قادر به ادعای این برد مسافت نیست.



تسلا در ابتدا نام شرکت‌های بزرگی را برای آزمایشات تسلا سمی به زبان آورد، مانند Wal-Mart،UPS،Pepsi،Anheuser-Busch و DHL. از زمان رونمایی تاکنون از سمی چیزی دیده نشده، و فقط یک بار سمی در تحویل تسلا جدید مشاهده شده است.

تحلیلگران تمرکز تسلا بر روی یک کامیون مسافت طولانی را اشتباه می‌دانند و به دلیل صرفه جویی بیشتر در هزینه و عملی بودن شارژ بیشتر، باید تمرکز خود را روی کامیون های حمل ونقل کوتاه تر بگذارد.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *