یک میلیون تعویض باتری | NIO رکورددار تعویض باتری خودرو برقی

تعویض باتری خودرو برقی

تعویض باتری خودرو برقی یکی از راه‌های سریع به حداکثر شارژ رسیدن در خودروهای برقی است. این کار سختی‌ها و مشکلاتی نیز در کنار سایر مزیت‌هایش دارد و ما در باره این موضوع در ویدیوهای دوره آنلاین خود بیشتر به آن پرداخته‌ایم که می‌توانید در اینجا ببیند . کمپانی NIO یکی از شرکت‌هایی است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند و در ادامه به بررسی رکورد شکنی این شرکت می‌پردازیم.

NIO اعلام کرد تعداد تجمعی سرویس باتری EV در چین (NIO POWER) به یک میلیون عدد در اکتبر 2020 رسیده است.

این رقم دوبرابر بیشتر از 25 مه سال 2020 است که نمایانگر رشد سریع تقاضا برای این سرویس است. همچنین NIO از بهار تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری خود را از 131 به 155 عدد افزایش داد.

به طور همزمان مسافت پیموده شده تجمعی توسط خودروهای برقی NIO از 1 میلیارد کیلومتر فراتر رفت.

با توجه به گفته‌های NIO، کاربرانی که حق خدمات تعویض برق مادام العمر را دارند تا کنون بیش از 100 میلیون یوآن در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کرده‌اند.

بیشترین میزان تعویض باتری در یک ماشین نیز فقط 500 بار بوده است.

تعویض باتری خودرو برقی


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


NIO Power برای اطمینان از سلامت هر باتری و ایجاد اطمینان خاطر برای همه افراد، باتری را بازرسی می‌کند که این مسئله ده‌ها باتری را پس از بازگشت باتری به ایستگاه تعویض شامل شده است. همه این‌ها ثابت می‌کند که تعویض باتری برای تبدیل شدن به یک محصول بالغ و مورد استقبال آماده شده است و راه حلی برای قدرتمند شدن وسایل نقلیه الکتریکی است.

NIO به عنوان یک شرکت از تعویض بدنه خودروها جهت مناسب سازی برای خدمات تعویض باتری نیز استفاده می‌کند. زیرا دولت در آوریل اعلام کرد که مدل‌های سازگار با تعویض باتری می‌توانند از سال 2020 تا 2022 صرف نظر از قیمت از یارانه بهره مند شوند (بقیه خودروها باید زیر قیمت مشخص باشند). این نکته مهمی است زیرا درغیر اینصورت یک برند خاص و گران مانند NIO نمی‌توانست در این بازه قیمتی قرار گیرد.

داشتن زیرساخت تعویض باتری مکمل آخرین پیشنهاد باتری به عنوان یک سرویس (Baas: battery as a service) است که از 20 آگوست راه اندازی شد.

تعویض باتری خودرو برقی



این کار باعث تفکیک شدن مالکیت خودرو از مالکیت باتری می‌شود که می‌تواند به سادگی از تولید کننده اجاره شود(مانند نمونه‌ای از خودروهای رنو در اروپا).

NIO BaaS با ارائه خدمات جامع فعال شده توسط تفکیک باتری وسایل نقلیه، اشتراک باتری و باتری‌های قابل شارژ، قابل تعویض و قابلیت ارتقا و نوآوری بزرگی در هردو فناوری و مدل‌های تجاری است. کاربران NIO BaaS می‌توانند یک ماشین را بدون باتری بخرند و هزینه باتری را چه در فاکتور و چه در پرداخت اقساط وام خودرو نپردازند.

علاوه براین آن‌ها می‌توانند بسته‌های باتری با ظرفیت‌های مختلف را اجاره کنند و ماهانه هزینه آن را بپردازند.

نکته جالب‌تر اینکه آن‌ها می‌توانند ظرفیت باتری خود را بسته به نیاز خود مثلا در تعطیلات افزایش دهند.

در حال حاضر ایستگاه‌های NIO می‌توانند چندین پک باتری را با ظرفیت 70 و 84 کیلووات ساعت و 100 کیلووات ساعت در آینده تحویل دهند که در خودروهای ES8, ES6 و EC6 استفاده می‌شوند. این شرکت در حال کار برروی یک ایستگاه تعویض نسل دوم برای سال 2021 است و قول داده که در آن ایستگاه جدید عملکرد و تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *