Jaguar I PACE بررسی خودرو

Jaguar I PACE خودرو

بررسی Jaguar I PACE خودرو

خودرو Jaguar I PACE  هیچ آلاینده ای تولید نمی کند، بسیار زیباست و طراحی بدنه آن بی نظیر است. رانندگی با آن تجربه لذت بخشی است و به شما احساس پویایی منتقل می کند و کارایی آن فوق العاده است. آیا این همان خودرویی نیست که تمام ویژگی های مورد نظرما  را داشته باشد؟!

  • مشخصات کلیدی:

  • مدل: جگوارا I-PACE
  • سوخت: برقی
  • ظرفیت موتور: 400 اسب بخار

 

Hyundai-Kona-Electric جلو
Hyundai-Kona-Electric
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
PlayPause
previous arrow
next arrow
image-slider-with-thumbnail1.jpeg
image-slider-with-thumbnail1.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail2.jpeg
image-slider-with-thumbnail3.jpeg
image-slider-with-thumbnail4.jpeg
image-slider-with-thumbnail5.jpeg
image-slider-with-thumbnail6.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
image-slider-with-thumbnail7.jpeg - copy
  • چکیده:

  • بازه ی مسافتی رسمی اعلام شده برای جگوارا I-PACE 292 مایل معادل 471 کیلومتر می باشد.
  • هیچ آلاینده ای تولید نمی کند.
  • عمکلرد آن بی نظیر است.
  • زیباست و طراحی بدنه آن زبان زد خاص و عام است.

 

  • پیش زمینه:

در سال‌های اخیر در زمینه تولید خودروهای برقی شاهد پیشرفت زیادی بوده‌ایم. از نیسان LEAF گرفته تا رنو ZOE و تسلا X  و تسلا S  مدل‌های متفاوتی از خودروهای برقی می‌باشند. همه ی مثال‌های گفته شده به نوبه خود، خودروهای تحسین برانگیزی هستند. اما هیچکدام تمام ویژگی‌های مثبت یک خودروی برقی لوکس SUV مانند بازه‌ی مسافتی بالا، عملکرد عالی، زیبایی و طراحی بدنه فوق‌العاده، کنترل آسان و … را یکجا دارا نیستند. حال باید دید آیا جگوارا I-PACE همه‌ی این ویژگی‌هارا برای به وجد آوردنمان داراست؟

  • طراحی و مهندسی:

طراحی کانسپت جگوارا I-PACE، ماه‌ها طول کشید و در نهایت به زیباترین شکل انجام شد. حذف شدن موتور بزرگ آن از زیر وسط بدنه خودرو کمک بسیاری به طراحی کانسپت کم نقص آن کرده است. طراحی خودرو به هنگام تولید بسیار شبیه به کانسپت آن است که این موضوع باعث زیبایی این خودرو شده است.

طراحی داخلی آن نیز فوق‌العاده است و اجزا به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. نکته قابل توجه در مورد این خودرو طراحی بی نظیر بدنه این خودروی SUV است. قرار گرفتن فضا برای 5 سرنشین در کنار 656 لیتر فضا در صندوق بسیار عالی و کاربردی است.

از نظر مهندسی نیز جگوارا I-PACE دارای باتری لیتیوم-یونی 90KWH می باشد که در زیر خودرو و بین اکسل‌ها قرار دارد. این خودرو دو موتوره طراحی شده و از طریق همه ی چرخ‌ها(AWD) به حرکت در می‌آید.

  • تجربه رانندگی با خودرو Jaguar I PACE  :

 جگوارا I-PACE یکی از خاص‌ترین خودروهای برقی‌ست که تا بحال تولید شده است. دلیل اصلی آن نیز این است که این خودرو از همه نظر چه در داخل و چه بخش بیرونی آن فوق العاده است.

به لطف سیستم رسانه‌ای آن که از جدیدترین تکنولوژی در طراحی و ساخت آن استفاده شده است و دارای دو صفحه نمایش لمسی که بخش داخلی آن کاملا متناسب با یک خودروی لوکس می باشد.

برخلاف بسیاری از خودروهای برقی شما می‌توایند به راحتی موقعیت صندلی‌ها را تنظیم و آن را در بهترین حالت قرار دهید. ارتفاع و چرخ‌های خودرو نیز به خوبی قابل تنظیم هستند. برای به حرکت در آوردن خودرو کافی است دکمه‌ای در مرکز کنسول که نزدیک به موقعیت راننده است را فشار دهید. رانندگی با آن راحت و کنترل آن بسیار آسان است. چرا که طراحان آن دقت کرده اند تا وزن خودرو که 2133 کیلوگرم می باشد به طور موثر و یکنواخت در سراسر خودرو پخش شود و در نتیجه مرکز جرم آن در وسط خودرو قرار بگیرد. همچنین در ساخت این خودروی لوکس از بهترین مواد استفاده شده‌است.

درباره ظرفیت باتری اطلاعات بیشتری می‌خوای؟ به صفحه دوره آنلاین ما یه سری بزن

گشتاور جگوارا I-PACE همانند سایر خودروهای برقی ثابت است. همچنین شتاب آن خطی و بسیار قوی است به طوری که صفر تا صد این خودرو تنها 4.5 ثانیه طول می‌کشد. هنگام شتاب گرفتن صدای آن شنیده می شود که شاید از نظر برخی نقطه ضعف به حساب آید اما این خود باعث هیجان در رانندگی می‌شود.

جگوارا I-PACE از طریق همه چرخ‌ها به حرکت در می‌آید که باعث قدرت و گشتاور قابل توجهی می شود. همچنین این ویژگی کنترل راحت‌تر خودرو و سیستم تعلیق پنوماتیک کمک می کند. این خودرو چهار حالت رانندگی دارد که شامل حالت‌های  DYNAMIC,COMFORT,ECO, ADAPTIVE SURFACE می‌شود.

  • بررسی جگوارا I-PACE از نظر اقتصادی و محیط زیستی:

I-PACE هیچ آلاینده‌ای تولید نمی‌کند. دیگر مشخصه بارز آن بازه مسافتی قابل توجهی است که این خودرو با یک شارژ باتری می‌تواند طی کند. این بازه به طور رسمی 279 مایل معادل 471 کیلومتر اعلام شده است؛ اما باید دید این خودرو در واقعیت چه مسافتی را طی خواهد کرد؟

پس از یک هفته رانندگی با این خودرو و آزمایش آن انتظار داریم بازه مسافتی واقعی آن بین 322.5 تا 403 کیلومتر باشد.

جگوارا I-PACE بااستفاده از برقDC، 50 کیلوواتی در مدت 85 دقیقه تا 80% شارژ می‌شود و در مدت 30 دقیقه به اندازه طی مسافتی به اندازه 130 کیلومتر شارژ می‌شود. با استفاده از برق DC ، 100 کیلوواتی و استفاده از تکنولوژی شارژ سریع فقط در 40 دقیقه تا 80% شارژ می‌شود. همچنین شما می‌توانید با برق خانگی در طول 10 ساعت تا 80% خودرو را شارژ کنید.

  • قیمت و مدلها:

جگوارا I-PACE در مدل‌های S,SE و HSE تولید می شود و 63495 یورو قیمت دارد. کابل شارژ آن نیز فقط 3500 یورو می‌باشد. مدل HSE آن 74445 یورو قیمت دارد. با بررسی قسمت‌های مختلف خودرو و آپشن‌های آن متوجه می‌شویم که مجموعا 81560 یورو برای ساخت این خودرو هزینه می‌شود؛ بنابراین جگوار قیمت بسیار منصفانه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته‌است.

  • نتیجه گیری:

جگوارا I-PACE خودرویی تمام برقی است که صنعت خودروی برقی به وجود آن نیاز دارد و به راحتی مصرف کننده‌ها را خشنود خواهد کرد. همچنین این خودرو دوستدار محیط زیست است. آیا شما به این خودرو افتخار نمی‌کنید؟

با ید اشاره کنیم که صفحه نمایش لمسی آن از مزیت‌های I-PACE می‌باشد جایی که با منوهای بسیاری مواجه می‌شوید که به راحتی به ویژگی‌های خودرو دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین قبلا در بررسی هیوندای کونا برقی گفته بودیم که بازه مسافتی آن 484 کیلومتر است و حدود 30000 یورو قیمت دارد، که قیمت مناسبی برای عموم می‌باشد، اما جگوارا I-PACE امکانات فوق‌العاده‌ای را برای شما فراهم می‌کند. عدم تولید آلاینده، طراحی کاربردی بدنه، زیبایی داخلی خودرو، عملکرد عالی و سریع، بازه مسافتی واقعی قابل اعتماد و سایر ویژگی‌ها باعث می‌شود Jaguar I PACE خودرو بهترین انتخاب باشد و ارزش هزینه کردن را داشته باشد. این خودرو از سایت GREEN CAR GUID RATING  نمره 10 از 10 را دریافت کرده که برای اولین خودروی برقی این کمپانی بسیار عالی است.

  • مشخصات:

  • تولید CO2 : 0
  • وزن : 2133 کیلوگرم
  • قیمت: 74445 یورو
  • توان: 400 اسب بخار
  • ماکزیمم سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت
  • صفر تا صد: 4.5 ثانیه
  • گشتاور: 696Nm

متنی که خواندید ترجمه‌ای از سایت www.greencarguide.co.uk است که توسط علی دولت آبادی انجام شده است. اصل این نوشته را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *