با کمک جیمز کامرون | AVTR نگاهی به مرسدس بنز

مرسدس بنز AVTR

این مرسدس بنز AVTR هستش. می‌تونید این کانسپت رو چشم انداز آینده حمل و نقل در نظر بگیرید ولی همه می‌دونیم که فقط آواتاره و این خودرو قسمتی از برنامه مرسدس بنز برای توسعه آینده ای پایداره که به خوبی با فیلم آواتار جیمز کامرون گره خورده، که قسمتش بعدش هم داره میاد. در واقع جیمز کامرون اینجا بود و درباره پایداری و این که همش داره روی اون کار می‌کنه صحبت کرد. خوب، مرسدس بنز هم تمرکزش رو روی پایداری گذاشته، پس اونا دور هم جمع شدن و این رو ساختن. یه نمونه اولیه دیوانه کننده، AVTR یا همون آواتار که آواتار صداش می‌کنیم.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


آواتار فقط درباره پایداریه. همه چیز این خودرو تو سازگاری با محیط زیست خلاصه می‌شه. بدنه‌ش از کربن طبیعی ساخته شده. قراره برقی باشه، قراره با دنیای بیرون ارتباط داشته باشه، در واقع باهاش ادغام بشه. حتی وقتی درهاش بازه شبیه به یک سنجاقک می‌شه. پشت خودرو 33 دریچه مستقل داره، که به نوعی شبیه به یک خزنده‌ست. اونا قراره برای ارتباط با فضای بیرون و برقراری ارتباط با راننده استفاده بشن. من مطمئن نیستم راننده از کجا قراره بفهمه اون پشت چه اتفاقی داره می‌افته، ولی خوب اونا اونجان. ولی این موضوع بیش از حد عجیبه. فضای خارجی باحالی داره. وقتی خودرو رو می‌رونید شبیه به هیچ چیزی که قبلا روندید نیست. البته اگه به تولید برسه، که این اتفاق نمی‌افته. خبری از فرمون نیست. در واقع شما وارد ماشین می‌شید و با کمک بیومتریک ماشین با راننده یکی می‌شه. به همین خفنی و بدین صورت رانندگی می‌کنید. وقتی از سیستم اطلاعات/تفریحات استفاده می‌کنی یه جورایی فقط دستت رو تکون می‌دی و این سیستم رو دستت معلوم می‌شه و فکر کنم یا لمسش می‌کنی یا تو هوا تکونش می‌دی و این جوری همه کارا رو می‌کنی. تو هیچی رو لمس نمی‌کنی چون با خودرو یکی شدی. قراره یه ارتباط همزستی باشه که یه جورایی چندش‌آوره ولی همزمان شبیه خودروهای آیندست و باحاله. در حالی که این خودرو یه طراحی وحشی و ایده‌های دیوانه کننده داره یه جورایی طراحی خودرو EQ رو دنبال کرده. همون خطوط رو داره، همون صندلی‌ها رو و صد البته لوگو بزرگ مرسدس در جلو.


نگاهی به سونی ویژن اس در نمایشگاه ces


ولی ماجرا فقط طراحی دیوانه کننده نیست. جوری که خودرو رونده می‌شه هم به نحوی منحصر به فرده. رو به جلو و عقب مثل یک خودرو معمولی حرکت می‌کنه ولی همچنین به طرفین هم می‌ره، خرچنگی هم بلده. با این چرخ‌های عجیبی که داره، که یادآور دانه‌های تو فیلم هستن. این که خودرو چه جوری شارژ می‌شه من فرض می‌کنم که با کمک عنصر آنبتنیوم داخل فیلم باشه. ولی خوب همه چیز این خودرو درباره پایداریه و این دلیلیه که جیمز کامرون دعای خیرش پشت مرسدس بنزه برای ساخت این خودروست. همچنین به فروش قسمت جدید فیلمش که داره میاد کمک می‌کنه. پس اگه منتظر آواتار جدید هستید شاید این ماشین رو توی فیلم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *