کمبود کبالت بلای جان باتری‌سازها | تسلا به دنبال راه حل

کبالت

تسلا قصد دارد نوعی کبالت ارائه دهد که مواد معدنی بحث برانگیز را حذف می‌کند.

تسلا با یک غول معدن‌کاری به نام Glencore، جهت تامین کبالت جدید بدون مواد بحث برانگیز برای باتری‌ها معامله می‌کند.

کبالت یک ماده معدنی بحث برانگیز است که بیشتر آن از عملیات استخراج معدن در کنگو تهیه می‌شود، مکانی که از لحاظ تاریخی تحت تأثیر درگیری و فساد قرار گرفته است و در برخی از عملیات‌های معدن کاری منجر به کار کودکان شده است.

اکثر شرکت های فنی و اتومبیل که از کبالت استفاده می‌کنند، اقدامات لازم را برای جلوگیری از کمک به این عملیات انجام داده‌اند، اما پیگیری این کار دشوار است زیرا قبل از رسیدن به باتری، این مواد چندین بار دلالی می‌شوند.

تسلا به دنبال کاهش مقدار کبالت مورد نیاز در سلول‌های باتری خود است، اما با توجه به حجم تولید انبوه انتظار می‌رود که این مقدار به حجم زیادی از مواد معدنی نیاز داشته باشد.

کبالت

در اوایل سال جاری، گزارش شده بود که تسلا به دنبال تأمین کبالت از Glencore است.

اکنون Financial Times گزارش می‌دهد که این معامله تکمیل شده‌است و این مواد به تسلا Gigafactory شانگهای و برلین خواهد رفت:

“تسلا در تعمیق روابط بین سازنده ماشین‌های برقی ایلان ماسک و گروه معدن سوئیسی، کبالت را از Glencore برای استفاده در دو کارخانه جدید اتومبیل خریداری می‌کند. با توجه به آشنایی افراد با این موضوع، Glencore با استفاده از فلز مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی، مواد موردنیاز شانگهای گیگافاکتور و تأسیسات برنامه ریزی شده برلین را تأمین خواهد کرد. “


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


گلنکور بخش اعظم کبالت خود را از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) استخراج می کند.

در قراردادهای خود، تسلا مشخص می‌کند که تأمین کنندگان از مواد معدنی DRC بدون عارضه استفاده می‌کنند:

“انتظار می‌رود تامین کنندگان تسلا از تلاش‌های منطقی استفاده کنند تا مطمئن شوند که قطعات و محصولاتی که از DRC به تسلا داده می‌شوند، “عاری از مناقشه” هستند، بدین معنی که این مواد معدنی تعارض منافع با گروه‌های مسلح در جمهوری دموکراتیک کنگو را ندارند.”

به طور خاص، تسلا این نیاز را دارد که مسئولیت ابتکار عمل معدنی(یا سازمان‌های مشابه) تامین‌کننده آن را تایید کند:

“تسلا انتظار دارد که تأمین کنندگان خود به روز بمانند و از کارخانجات معتبر و پالایشگاهی معتبر و بدون درگیری که توسط مسئول ابتکار معدنی و سازمان‌های مشابه ارزیابی شده است، استفاده کنند. تسلا مطابق قانون اصلاحات و محافظت از مصرف کننده Dodd-Frank Wall Street، گزارش های سالانه را به کمیسیون اوراق بهادار و ارز ایالات متحده ارسال می‌کند.”



Glencore یکی از دو معدنچی بزرگی است که در جمهوری دموکراتیک کنگو در این فهرست قرار دارد و توسط اقدام مبتکرانه معدن تایید می‌شود.

جالب است که آن‌ها به طور خاص عرضه کبالت برای تسلا گیگافکتوری شانگهای و برلین را ذکر می کنند – البته این می‌تواند به معنای چندین چیز مختلف باشد:

“در حالی که انتظار داشتم تسلا تولید باتری خود را در آن مکان‌ها داشته باشد، تسلا نیز برای تامین منابع معدنی برای باتری‌های تولید شده توسط سایر تولیدکنندگان باتری، مانند Panasonic شناخته شده‌است.”

بنابراین، این کار ممکن است برای باتری‌هایی باشد که در خودروهای برقی ساخته شده در تسلا Gigafactory شانگهای و برلین استفاده شود.

با این وجود، این یک پیشرفت جالب است.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *