استارت آپ کانو از برنامه همکاری با هیوندای دور می‌شود

استارت آپ کانو

The Verge روز دوشنبه گزارش داد: استارتاپ EV Canoo در حال تغییر برنامه های تجاری خود است و از مشارکت با خودروسازان دور شده و به سمت فروش ناوگان حرکت می‌کند.

در طی تماس با سرمایه گذاران، رئیس هیئت مدیره، تونی آکویلا اظهار داشت که کانو در حال خاتمه مشارکت با هیوندای است و در عوض بر ساخت و فروش وسایل نقلیه خود به ناوگان تجاری متمرکز خواهد شد.

این مشارکت در فوریه سال 2020 اعلام شد، هیوندای و کیا، خواستار استفاده از پلت فرم اسکیت بورد کانو برای اتومبیل های برقی آینده شدند. این مدل ها در کنار خودروهای بر پایه سیستم عامل E-GMP که هیوندای داخلی تولید کرده و همچنین خودروهای بر پایه مدل های درون سوز موجود تولید شده اند.


یادگیری درباره خودرو برقی را همین امروز شروع کنید | رفتن به صفحه دوره آنلاین


کانو مدتهاست که بر مشارکت خودروسازان به عنوان بخش عمده تجارت خود تأکید کرده است اما در آخرین گزارش مالی این شرکت به هیوندای اشاره نشده است.

روند رو به رشد استارت آپ کانو از مدل های پیشنهادی (هیچکدام تاکنون وارد مرحله تولید نشده اند) نیز نشانه هایی از تغییر مسیر را نشان می‌دهد.

اولین EV Canoo که در اواخر سال 2019 رونمایی شد، مینی ونی بود که شرکت قصد داشت از طریق سیستم اشتراکی عرضه کند که از لس آنجلس شروع شد و به تدریج در بازارهای دیگر گسترش یابد.

اما در عوض مدل های اخیر بر هزینه های کارایی و مالکیت تأکید کرده اند. در اواخر سال گذشته، کانو از یک ون باربری رونمایی کرد که بیشتر به مشتریان خرده فروشی که مدل اول را خواستار بودند، ارائه شد.

وانت کانو که در اوایل سال جاری رونمایی شد، به دلیل اندازه جمع و جور و طراحی بدیع، مورد ستایش قرار گرفت ، اما در مورد برنامه های کانو سوالات بیشتری ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد که این وانت برای استفاده شخصی باشد اما کانو مدل استفاده اشتراکی از وانت را غیرمحتمل ندانست.

در حالی که استارت آپ کانو موفق به ساخت نمونه های آزمایشی پلتفرم مینی ون و اسکیت بورد خود شده است، اما سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. این شرکت که در ابتدا Evelozcity نامیده می‌شد، توسط Stefan Krause و Ulrich Kranz پس از استعفای هردو از Faraday Future تاسیس شد و پس از آن یک دادخواست به دلیل استخدام غیرقانونی کارمندان به راه افتاد.

Kranz (که قبلاً بر برند فرعی BMW i نظارت داشت) قبل از کناره گیری در سال گذشته به عنوان مدیر عامل شرکت کار می‌کرد، در حالی که Krause قبل از این کار را ترک کرد. قبل از تماس با سرمایه گذار، کانو اعلام کرد که مدیر مالی خود را برای تصدی شغل دیگری کنار گذاشته و رئیس استراتژی شرکتی آن نیز اخیراً آنجا را ترک کرده است.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

مدت زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *