بیست و پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری در خودروی الکتریکی کیا

خودروی الکتریکی کیا

خودروی الکتریکی کیا : برد 300 مایلی و فست شارژ 20 دقیقه‌ای که تا اواخر 2021 وارد بازار می‌شود.

خودروی الکتریکی کیا

با طرح S کیا، که در ماه ژانویه فاش شد، این برند کشور کره جنوبی نسبت به برقی کردن و ساخت تعداد قابل توجهی خودروی برقی در آینده متعهد گشت.

بر اساس این برنامه، کیا تا پایان سال 2025، 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد و 11 خودروی برقی جدید را معرفی می‌کند و همچنین باید 500,000 خودروی برقی را تا پایان این سال بفروشد. در نتیجه این شرکت 6.6 درصد از فروش خودرو برقی در جهان را در دست می‌گیرد. کیا همچنین قصد دارد مدل‌های پلاگ این هیبریدی را هم به برنامه خود اضافه کند.

اما مسائل مربوط به فروش در ایالات متحده هنوز نامشخص بود. اکنون کیا موتورز آمریکا، اطلاعاتی را از قرنطینه در قالب یک گفتگوی کوتاه برای مطبوعات و شاید کنجکاوترین طرفداران برند، بین مدیر روابط عمومی نیل دانوپ و مدیر استراتژی محصولات دوربرد استیو کوسوفسکی (steve kosowski) منتشر کرده است.


نگاهی موشکافانه به تسلا مدل S


درحالی که از این گفتگو جزییات زیادی بدست نمی‌آید، اما آن‌ها به طور خاص بر هدف دو سال آینده تمرکز کرده‌اند. و همچنین دو مدل را که قرار نبود در آمریکا باشند را برای عرضه تایید کردند.

اولین مورد یک (PHEV (A plug-in hybrid electric vehicle اختصاصی است البته با توجه به اینکه هیچ نوع plug-in تا پایان امسال برای آمریکا ارائه نخواهد شد.

مورد دوم، نخستین خودروی الکتریکی کیا است که در اواخر سال 2021 به ایالات متحده عرضه می‌شود اگرچه ممکن است ابتدا در بازارهای دیگر مانند اروپا ظاهر شود.


مبدل‌های قدرت در خودرو برقی چگونه کار می‌کنند؟


کوسوفسکی می‌گوید که این خودرو دارای طراحی تلفیقی است که واقعا مرزهای بین اتومبیل‌های مسافربری، شاسی بلند و کراس اور را محو می‌کند، و خودرو ترکیبی خواهد بود. همچنین دارای برد 300 مایلی و زمان شارژ کمتر از 20 دقیقه خواهد بود.

در اواخر سال آینده این خودرو برروی پلتفرم اختصاصی E-GMP که با همکاری هیوندای طراحی و مهندسی شده است، ساخته می‌شود. این موضوع از قبل از سال 2017 با برنامه ریزی روی کاهش فضای موتور احتراق داخلی، پیشرفت بزرگی در طراحی مخصوصا فضای داخلی بالقوه ایجاد کرد و احتمالا 800 ولت، ولتاژ پایه آن باشد.


بزرگ‌ترین مرجع کتاب در زمینه خودرو برقی 


این گزارشات در حالی هستند که مدل Halo روی پلتفورم دیگر خودروی الکتریکی کیا یعنی Niro و Soul  قرار دارد (که البته برای ورود به آمریکا تاخیر خواهد داشت) تصور می‌شود این همان کانسپت 2019 کیا باشد. همان پلتفرمی که انتظار می‌رود کانسپت جذاب هیوندای 45 را کنار بگذارد.

نمایندگان کیا آمریکا خاطر نشان کردند که تا سال 2025 سبد محصولات کامل وسایل نقلیه برقی شامل اتومبیل‌های مسافربری، MPV، SUV، سدان و کراس اوور خواهد بود. بنابراین اگر از دسترسی به Niro EV ناامید شده‌اید، کمی صبر کنید و برند KIA را دنبال کنید.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *