مقایسه بازه حرکتی خودرو برقی | قهرمان سال 2021 کیست؟

بازه حرکتی خودرو برقی

مقایسه بازه حرکتی خودرو برقی هایی که می توانید در سال 2021 خریداری کنید

در حالی که به نظر می‌رسد وسایل نقلیه الکتریکی در سال 2021 سهم بیشتری از بازار خودرو را بدست آورند، مصرف کنندگان در هنگام انتخاب خودروی برقی خود به تعدادی از عوامل نگاه می‌کنند. یک مشخصه مهم در خرید خودروی برقی محدوده حرکتی است، یعنی مقدار کیلومترهایی که وسیله نقلیه جدید شما می تواند با یک بار شارژ طی کند. به طور طبیعی، شما بیشترین میزان شارژ باتری را می‌خواهید. در زیر لیستی از گزینه های فعلی EV برای سال 2021 طبقه بندی شده است که بر اساس بیشترین برد مرتب شده‌اند.

چگونه محدوده حرکتیEV تعیین می‌شود؟

برد تخمینی برای وسایل نقلیه الکتریکی از طریق آزمایش بهره‌وری انرژی از یکی از چندین سازمان معتبر تعیین می‌شود. در ایالات متحده، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) وظیفه دارد قبل از ورود EV به بازار، دامنه عملکرد را با یک بار شارژ محاسبه کند.

مصرف انرژی EV معین در آزمایشگاه با استفاده از روشهای استاندارد تعیین شده توسط قانون فدرال تعیین می‌شود. این برخلاف تصوری است که وسایل نقلیه در جاده ها یا مسیرهای باز آزمایش می‌شوند. در واقع هر وسیله نقلیه بر روی دستگاهی شبیه تردمیل به نام دینامومتر آزمایش می‌شود. در واقع خودرو هرگز حرکت نمی‌کند، فقط غلطک های زیر چرخ آن حرکت می‌کنند.

هر EV پس از  شارژ کامل باتری آزمایش می‌شود. یک راننده حرفه‌ای سپس شرایط رانندگی در شهر یا بزرگراه را طی می‌کند تا زمانی که باتری تمام شود. سپس باتری بدون شارژ دوباره کاملاً شارژ می‌شود تا یک تکنسین بتواند میزان مصرف انرژی EV را تعیین کند. این کار با گرفتن کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) انرژی مورد نیاز برای شارژ مجدد باتری و تقسیم آن بر تعداد مایل‌های رانده شده روی دینامومتر انجام می‌شود.

لوگو EPA

بیشترین محدوده خودروهای الکترونیکی موجود در سال 2021 

بسیاری از رانندگان استدلال می‌کنند که برد واقعی مایل آنها با برد تخمینی EPA برای خودروی الکتریکی آنها مطابقت ندارد. این به این دلیل است که شرایط رانندگی و سبک رانندگی یک فرد در طول عمر باتری نقش دارد. صرف نظر از برد واقعی، دامنه تخمین زده شده EPA یک محک معتبر برای کمک به درک کامل پتانسیل یک وسیله نقلیه الکتریکی قبل از خرید است.

بیایید ابتدا با EV هایی که در حال حاضر برای خرید در دسترس هستند و با طولانی ترین محدوده EPA  تخمین زده می‌شوند، شروع کنیم. به خاطر وقت و فضای صفحه، ما فقط بالاترین پیشرانه محرک را برای یک مدل خاص در نظر خواهیم گرفت. ما همچنین یک لیست کامل را در انتها برای شما قرار خواهیم داد.


مقایسه قیمت خودروهای برقی | جامع ترین مقایسه موجود


تسلا مدل 3 رکورد دار محدوده حرکت

با تازه سازی های جدید در حال انجام در مدل های کهنه تسلا در سال 2021، سدان تسلا مدل 3 Long Range در حال حاضر به عنوان خودرویی با طولانی ترین برد EV موجود برای رانندگی در حال حاضر قرار دارد. به عنوان دومین، جدیدترین و کم هزینه‌ترین خودروی تسلا، مدل 3 به سرعت به بهترین خودروی برقی تاریخ تبدیل شده است. در پاییز سال 2020، تسلا تازه سازی مدل 3 را ارائه داد که شامل پمپ حرارتی بود که قبلاً برای افزایش کارایی در مدل Y اجرا شده بود. این تازه سازی 48 کیلومتر اضافی برد را به پیشرانه دوتایی Long Range وارد کرد. تسلا مدل 3 فعلی با یک EPA تخمین زده شده با 568 کیلومتر با یک بار شارژ در صدر این لیست است و در حال حاضر در وب سایت تسلا موجود است.

تسلا مدل 3

تسلا مدل Y برد بلند

جدیدترین خودرو برقی تسلا با پیروی از متد این خودروساز است که با نام Model Y عرضه شده است. این مدل قبلاً در دو تریم دو موتوره عرضه می‌شد تا اینکه تسلا در اوایل سال جاری تریم استاندارد Range RWD جدید را اعلام کرد. با این وجود Long Range Model Y هنوز از بین سه تریم موجود بهترین طیف را ارائه می‌دهد. در حال حاضر با یک بار شارژ می‌تواند EPA تخمینی 524 کیلومتر را طی کند. این 48 کیلومتر کمتر از مدل دیگر تسلا است.

تسلا مدل y

Ford Mustang Mach-E CA Route 1 Edition

وقتی صحبت از اتومبیل های الکتریکی جدید برای ورود به بازار است، نام خانوادگی فورد موتورز که تمام هزینه های خود را برای وسایل نقلیه کاملا الکتریکی انجام داده است، دیده می‌شود. در یک حرکت “ما هنوز خفن هستیم و به سیاره هم اهمیت می دهیم”، فورد تصمیم گرفت یکی از وسایل نقلیه پرچمدار بنزینی خود یعنی موستانگ Ford-Mach-E SUV  را به سمت برق کامل تطبیق دهد. به تازگی شروع به راه اندازی خطوط مونتاژ در آمریکا کرده است که تاکنون هیجان زیادی در اطراف آن وجود دارد.

خودرو CA Route 1 Edition هم در این لیست جا باز می‌کند زیرا بیشترین دامنه را از پنج گزینه‌ای که فورد در حال حاضر ارائه می‌دهد یا به زودی تحویل می‌دهد دارد. این موستانگ برقی با یک بار شارژ می‌تواند EPA تخمینی 490 کیلومتر را طی کند. اشاره هم کنیم که این خودرو نام موستانگ را یدک می‌کشد.

موستانگ ماک ای

هیوندای کونا الکتریک

Kona یکی از دو پیشنهاد الکتریکی کامل است که در حال حاضر از هیوندای در دسترس است. این خودرو نیز در لیست وجود دارد زیرا دامنه بیشتری از Hyundai Ioniq Electric علاوه بر اکثر خودروهای الکتریکی موجود در حال حاضر برای خرید ارائه می‌دهد. در اواخر سال 2020 شاهد طراحی تازه ای بود که نمای جلوی جدید و زیبایی را ارائه می‌داد. صرف نظر از نمای خارجی، Hyundai’s Kona Electric در حال حاضر دارای دامنه تخمینی EPA 415 کیلومتر است. با این مقدار چندین بار در منطقه Kona در هاوایی حرکت می‌کنید.

هیوندا کونا


یادگیری درباره خودرو برقی رو از همین امروز شروع کن. رفتن به صفحه دوره آنلاین


پورشه تایکان 4S

پورشه Taycan اتومبیل اسپورت الکتریکی یک نمونه عالی از چرخش بازار در برابر خودروهای الکتریکی در سال 2021 است. از سال گذشته که Taycan به تولید رسیده است، پورشه در حال حاضر بیش از 20،000 تایکان فروخته است. این خودرو در لیست ما جا می گیرد زیرا Porsche مطمئناً نامی است که شما آن را با سرعت همراه می کنید اما به طور معمول با محیط زیست همراه نیست. این برقی زیبا می تواند 365 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و تنها با طراحی پورشه ارائه می‌شود. علاوه بر این، با چندین تفاوت علاوه برTaycan 4S ، مشتریان هم اکنون می توانند با پورشه برقی زیر 80 هزار دلار رانندگی کنند.

پورشه تایکان

بازه حرکتی خودرو برقی هایی که قرار است برای سال 2021 به بازار برسند

حالا که چند گزینه از گزینه های برد طولانی موجود را بررسی کردیم، بیایید خیال پردازی در مورد آنچه را که قرار است در سال 2021 به بازار برسد شروع کنیم. هنوز مشخص نیست که آیا این خودروسازان به تاریخ هدف خود رسیده اند یا خیر، اما در حال حاضر ما در چه زمان انتظار تحویل آنها را خواهیم داشت؟

باز هم، همه گزینه‌ها در این لیست وجود ندارد. با هدف تنوع، از چندین پیشرانه صرف نظر خواهیم کرد اما شما می توانید در پایان لیست کامل بازه حرکتی خودرو برقی ها را مشاهده کنید.

تسلا مدل  S Plaid +

بیایید لیست احتمالی خود را برای سال 2021 با چشمگیرترین (در صورت واقعیت) برد کیلومتری در کل لیست شروع کنیم. خودروی Tesla Model S Plaid + که تازه معرفی شده است. پاییز گذشته، تسلا پس از اینکه برخی از مشخصات سه موتور آینده خود، مربوط به سدان Plaid را به اشتراک گذاشت، سر و صدای زیادی به پا کرد. گفته می‌شود که Plaid سرعت 320 کیلومتر در ساعت را طی می‌کند و در کمتر از 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اعلامیه تازه سازی تسلا در مدل های S و Model X خود تغییرات جدیدی را در EV ایجاد کرد. این شامل پلاید مدل S است که به دو تریم جداگانه تقسیم می شود – Plaid و Plaid +. در حالی که حداکثر سرعت و صفر تا صد برای هر دو Plaids ثابت است، Plaid + نوید یک دامنه سرسام آور را می‌دهد. تسلا ادعا می‌کند که با یک بار شارژ می‌تواند EPA تخمینی بیش از 836 کیلومتر را طی کند. تسلا هنوز وقت دارد تا روی این دستاورد نیز کار کند، زیرا وب سایت آن اکنون اعلام کرده است که Plaid + در سال 2021 در دسترس نخواهد بود، در عوض، تسلا اکنون برای تحویل در اواسط سال 2022 آمده شده است.

Tesla Model S Plaid+



Lucid Air Grand Touring

Lucid Motors به ​​عنوان یک رقیب واقعی برای تسلا یکی از مورد انتظارترین خودروسازان الکتریکی در این لیست است. اگرچه Lucid هنوز اولین خودروی EV خود را تحویل نداده است، اما سدان ایر آن قبلاً نیز به عنوان یک رقیب تسلا مطرح شد که قصد دارد سه نوع Air را در سال 2021 و ارزان ترین گزینه خود، Lucid Air Pure را در سال 2022 منتشر کند.

از بین این تریم ها، Lucid Air Grand Touring است که بیشترین برد را ارائه می‌دهد. هنگامی که این EV در تابستان آینده ارائه شود، Air Grand Touring در پاشنه Plaid + موج می‌زند. طبق گفته سازندگان آن، Air Grand Touring با تقریباً 832 کیلومتر را با یک بار شارژ  طی می‌کند، یعنی سه برابر تسلا. هر سهLucid Airs که برای سال 2021 برنامه ریزی شده‌اند ذکر شده که با یک بار شارژ بیش از 643 کیلومتر را طی می‌کنند.

لوسید ایر

تسلا مدل X رنج افزوده

با بازگشت به تسلا، SUV مدل X نیز در اوایل سال 2021 شاهد بازسازی بود. به همین دلیل، مدل های اصلی X منحل شده‌اند و قرار نیست مشتریان تا آوریل شاهد تحویل دو تریم جدید SUV باشند. گفته می‌شود هنگامی که سرانجام موتور دوگانه مدل X Long Range Tesla ظهور کند، مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که یک محدوده تخمینی EPA 579 کیلومتر را مشاهده کنند. این در واقع 17کیلومتر کمتر از نسخه قبلی مدل X Long Range Plus است. در عوض، SUV اکنون می‌تواند 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 3.8 ثانیه بر خلاف 4.4 قبلی طی کند.

نسخه اولیه Rivian R1T / R1S

ما دو وسیله نقلیه الکتریکی اول Rivian را در کنار هم قرار داده ایم زیرا آنها قول مسافت مساوی یکسانی را می‌دهند و احتمالاً به این دلیل است که نام آنها بسیار مشابه است. یکی دیگر از رقبای بالقوه تسلا است که در حال نزدیک شدن به تحویل اولین خودروی الکتریکی خود، وانت R1T است. که قرار است نسخه Launch Edition خود را در ماه ژوئن ارائه دهد، با یک بار شارژ قول 482 کیلومتر برد را می‌دهد.

Rivian در آگوست سال 2021 نیز یک SUV تمام الکتریکی را ارائه می‌دهد. همچنین قول می‌دهد EPA تخمین زده باشد که بیش از 482 کیلومتر باشد و همچنین دارای رنگ‌های بسیار جذاب باشد. گزینه‌های اولیه دیگری نیز برای هر دوی این خودروهای الکترونیکی در نظر گرفته است، اما قرار نیست این موارد تا اوایل سال 2022 در دسترس قرار بگیرند.

ریویان

فولکس واگن ID.4

ID.4  اتفاقاً اولین وسیله نقلیه الکتریکی در سطح جهانی است که به تازگی توسط فولکس واگن در بستر جدید MEB خود ساخته شده است. هیاهوی پیرامون این مورد نیز واقعی است. پس از به تازگی راه اندازی یک دسته کوچک ID.4 نسخه اول در ایالات متحده،VW گفت که آنها در عرض چند ساعت به فروش می‌رسند. خوشبختانه، دسته دیگری از مدل‌های نسخه اول در دست ساخت است. تحویل این خودرو باید در مارس آینده در سراسر جهان آغاز شود.

فولکس واگن ID.4 بردی برابر 402 کیلومتر ارائه می‌دهد. چرخش VW به سمت وسایل نقلیه الکتریکی نسل بعدی پس از سابقه بد تولید گازهای گلخانه ای، یک نفس تازه می‌کشد. مردم فراموش نمی‌کنند!

فولکس واگن

لیست کامل بازه حرکتی خودرو برقی

شاید شما در فکر یک EV متفاوت بودید که برش بالا را ایجاد نکرد یا به یک پیشرانه متفاوت علاقه‌مند بودید اما آن را در لیست مشاهده نکردید؟ در اینجا لیستی گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر و تغییرات آنها برای استفاده و مقایسه دامنه های تخمینی EPA آورده شده است.

Electric Vehicle EPA est. Range Release Date
Tesla Model S Plaid+ 520+ miles Mid 2022
Lucid Air Grand Touring 517 miles Summer 2021
Lucid Air Dream Edition 503 miles Spring 2021
Tesla Cybertruck Tri Motor 500+ miles Late 2021
Tesla Model S Long Range 412 miles Available
Lucid Air Touring 406 miles Late 2021
Tesla Model S Plaid 390 miles Available
Tesla Model X Long Range 360 miles May/June 2021
Tesla Model 3 Long Range 353 miles Available
Tesla Model X Plaid 340 miles May/June 2021
Tesla Model Y Long Range 326 miles Available
Tesla Model 3 Performance 315 miles Available
Ford Mustang Mach-E CA Route 1 Edition 305 miles Available
Tesla Model Y Performance 303 miles Available
Rivian R1T Launch Edition 300+ miles June 2021
Rivian R1S Launch Edition 300+ miles August 2021
Tesla Cybertruck Dual Motor 300+ miles Late 2021
Ford Mustang Mach-E Premium 300 miles Available
Ford Mustang Mach-E First Edition 270 miles Available
Tesla Model 3 Standard Range Plus 263 miles Available
Chevy Bolt EV (2021) 259 miles Available
Chevy Bolt (2022) 259 miles Summer 2021
Hyundai Kona Electric 258 miles Available
Lordstown Motors Endurance 250+ miles September 2021
Volkswagen ID.4 250 miles Available
Chevy Bolt EUV (2022) 250 miles Summer 2021
Polestar 2 233 miles Available
Ford Mustang Mach-E Select 211 miles Available
Ford Mustang Mach-E GT 250 miles Summer 2021
Tesla Model Y Standard Range 244 miles Available
Kia Nero EV 239 miles Available
Audi e-tron GT 238 miles* Summer 2021
Jaguar I-Pace 234 miles Available
Audi RS e-tron GT 232 miles* Summer 2021
Porsche Taycan 4S 227 miles Available
Nissan Leaf Plus 226 miles Available
Audi e-tron 222 miles Available
Porsche Taycan Turbo 212 miles Available
Volvo XC40 Recharge 208 miles Available
Porsche Taycan Turbo S 201 miles Available
BMW i3 & i3s w/ range extender 200 miles Available
Hyundai Ioniq Electric 170 miles Available
BMW i3 & i3s 153 miles Available
MINI Cooper Electric 110 miles Available

توجه داشته باشید که این محدوده ها و تاریخ انتشار در زمان انتشار مربوط هستند. ما با تکامل آنها را به روز می‌کنیم.

این متن توسط تیم ترجمه سایت آسپا توسط آرمان اشتری ماهینی ترجمه شده است. متن اصلی را می‌توانید در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *